Prevestind vacanta, si deci diminuarea timpului petrecut in fata calculatorului de catre majoritatea din noi, incasarile din publicitatea online au urmat in luna iunie un trend usor descendent.
Desi este inca pe locul 1 in punct de vedere al incasarilor totale, sectorul financiar si guvernamental a inregistrat o scadere de 12% la sfarsitul acestui trimestru. O scadere marcanta ( 74%) este inregistrata de domeniul real estate, probabil si datorita stagnarii in care se afla piata! La fel de surprinzatoare este si scaderea incasarilor venite dinspre domeniul entertainment.
Cresteri spectaculoase fata de luna mai au inregistrat domeniul telecomunicatii si internet (77.8%), retail – 40,5%(probabil pentru ca lumea este mai predispusa la cumparaturi in perioada concediilor), afaceri/recrutare (atat criza de pe piata muncii cat si o mai mare disponibilitate de timp a candidatilor pentru cautarea joburilor pe perioada verii, reprezentand cauze plauzibile ale cresterii interesului pentru publicitate online), publishing/media. S-au inregistrat cresteri, de asteptat de altfel si la categoria cosmetice insa doar cu 29%.
Domenii precum produse de curatenie/sapunuri/detergenti, produse pentru animale, echipamente Eeectronice si activitati educationale au inceput sa fie active in luna iunie din punct de vedere al publicitatii online.
Sursa: Boom