Acesta este unul dintre principalele avantaje ale publicitatii pe Internet, care au determinat responsabilii de marketing sa-si indrepte atentia si banii din bugetele de publicitate catre agentiile de advertising online.
Pe piata romaneasca, fenomenul publicitatii pe Internet a inceput sa prinda mai bine de prin 1999. Cei aproximativ 700.000 de utilizatori de Internet inregistrati in Romania reprezinta un segment de public pe care companiile nu-si pot permite sa-l ignore.

Pe Internet companiile isi vand marfurile si serviciile prin intermediul unor chenare colorate cu mesaje publicitare care iti sar in fata, clipocesc si iti atrag atentia prin tot felul de animatii, de pe site-urile pe care te plimbi.
Cand cineva da click pe unul dintre aceste panouri publicitare virtuale denumite bannere, operatia este inregistrata si clientul agentiei publicitare on-line stie ca mesajul sau a fost receptionat de un client si ca acesta i-a atras interesul.
Piata de servicii de publicitate pe Internet nu este inca prea aglomerata, dar numarul firmelor din domeniu tinde sa creasca spectaculos, o data cu marirea retelei.
Cel mai important actor al acestei piete este compania GoldenClick.ro, care detine cea mai mare retea de vanzari de publicitate pe Internet din tara, constand in circa 200 de site-uri, vizitate de aproximativ 75% din utilizatorii romani si peste 500 de site-uri aditionale ce participa la programul GoldenClick Exchange – publicitate reciproca.
Companiile care au apelat la serviciile oferite de GoldenClick sunt, in cea mai mare parte, firme internationale precum Western Union, linii aeriene: KLM, BA, dar si companii multinationale active in Romania, ca Dialog si Connex, cele mai multe fiind insa firmele din domeniile tehnologiei si telecomunicatiilor, precum Sprint Computers, Compaq si FX.
Statisticile retelei de publicitate care inregistreaza un total lunar al afisarilor de reclame in retea (expuneri ale bannerelor) de 20.000.000 si 300.000 de vizitatori unici/luna au permis GoldenClick sa practice preturi de 5.000 de dolari pe campanie. In schimbul acestei sume, clientului ii sunt promisi 20.000 de vizitatori unici pe site sau peste un milion de afisari ale bannerelor in reteaua GoldenClick.
Dialog a probat serviciile agentiei si pe anuntul sau a fost dat click pe durata a 24 de zile, cat a tinut campania, de 5.499 de ori si a fost afisat de 229.143 de ori, dintre care 46.987 au fost vizitatori unici. Campania de 35 de zile a Sprint Computers a inregistrat 1.628 de click-uri, bannerul a fost afisat de 87.502 ori, cu 9.286 de vizitatori unici.
O alternativa pentru clientii de publicitate on-line este serviciul AdServer al companiei Mirabilis Media, cu sediul pe Internet la adresa www.adserver.ro. Clientii AdServer sunt atat firmele care isi inchiriaza spatiul de pe paginile de web, cat si companiile ce cumpara spatiu publicitar virtual.
Lansat in urma cu doi ani, la 1 octombrie 1999, serviciul a functionat initial doar in cadrul retelei Mirabilis, compusa la acea data din doar 7 site-uri, insa, datorita feedback-ului pozitiv inregistrat pe piata, proiectul a fost dezvoltat, extinzandu-se si in afara retelei. In portofoliul agentiei s-au adunat pana acum 21 de campanii publicitare derulate prin AdServer, cu un numar de 6.000.000 de afisari gestionate. „Pana la sfarsitul anului 2001 vom derula alte trei campanii care, dupa estimarile noastre, vor creste portofoliul AdServer cu cel putin 1.500.000 de afisari. Costurile serviciilor AdServer difera in functie de specificul fiecarei campanii: 1.000.000 de afisari intr-unul dintre cele mai vizitate portaluri pot costa 1.500 USD (aceasta fiind o campanie de imagine, fara scop precis, in care nu exista alt tel decat expunerea masiva), in timp ce 500.000 de afisari pe un site specializat, cu un profil de utilizator bine definit (deci unde target-area este directa si usor de realizat) poate costa tot 1.500 USD. Printre clientii AdServer se numara Compaq si Mobifon, cu o campanie pentru Xnet.