De pe 1 iulie 2023, publicitatea pentru jocurile de noroc va fi interzisă în Belgia
Guvernul de la Bruxelles a decis joi, 9 martie 2023, să interzică publicitatea pentru jocurile de noroc la televiziune, radio, cinematografe, reviste, ziare, spaţii publice, site-uri web şi rețele sociale, începând cu data de 1 iulie 2023, urmând apoi să intre în vigoare şi alte interdicţii privind publicitatea pentru jocurile de noroc pe stadioane şi sponsorizarea cluburilor sportive.
Guvernul de la Bruxelles a luat această decizie deoarece studii științifice demonstrează că publicitatea încurajează dependenţa de jocurile de noroc şi contribuie la acumularea de datorii cauzate de jocurile de noroc.
„Guvernul este profund îngrijorat cu privire la impactul volumului mare de publicitate pentru jocurile de noroc asupra societăţii noastre. Iar pentru cei care vor să scape de dependenţa de jocurile de noroc, tsunami-ul de publicitate la jocurile de noroc este o problemă suplimentară”, a declarat, joi, Vincent Van Quickenborne, ministrul Justiției din Belgia, relatează agenția de presă Reuters.
De pe 1 ianuarie 2024, vor intra în vigoare noi interdicţii cu privire la publicitatea pentru jocurile de noroc pe stadioane, iar de pe 1 ianuarie 2028, companiile de jocuri de noroc nu vor mai putea sponsoriza cluburi sportive profesioniste, precum echipele de fotbal. Conform noilor reguli, cheltuielile de sponsorizare nu vor mai fi deductibile pentru companiile care organizează jocuri de noroc.
Senatul României a interzis publicitatea la jocurile de noroc şi pariuri în timpul zilei
Vă amintim că miercuri, 1 martie 2023, Senatul României a adoptat un proiect de lege care interzice publicitatea jocurilor de noroc şi pariuri în timpul zilei, cu excepţia transmisiunilor în direct a meciurilor de fotbal.
„Tinerii şi adulţii nu vor fi expuşi, în timpul zilei, la niciun fel de reclamă privind pariurile. Singura excepţie este cea legată de transmisiunile sportitive în direct, doar însoţite de mesajul: Fii responsabil!”, a declarat, miercuri, Alina Gorghiu.
„Prevederile în vigoare ale Legii nr. 504/2002 a audiovizualului din România instituie interdicţia pentru furnizorii de servicii media audiovizuale de a stimula comportamente dăunătoare sănătăţii şi siguranţei populaţiei.
Au fost introduse, prin modificări legislative, interdicţii privind stimularea consumului de alcool şi ţigarete. Alte comportamente care reprezintă un factor de risc major pentru populaţie au rămas neacoperite de legislaţia în vigoare, în această categorie intrând şi promovarea comercială a jocurilor de noroc şi a pariurilor, care, mai ales în ultimii trei ani, au înregistrat o creştere semnificativă în grilele programelor de radio şi televiziune.
Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Legii nr. 504/2002 a audiovizualului şi modificarea şi completarea Legii nr. 148/2000 privind publicitatea, ţinând cont, aşa cum se precizează în Expunerea de motive, de “decizia recentă a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, potrivit căreia dependenţa de jocurile de noroc a fost introdusă în categoria bolilor psihice extrem de grave”, precum şi de “incidentele tot mai numeroase înregistrate în România (mai multe sinucideri determinate de pierderile materiale iremediabile; pierderea locului de muncă; destrămarea familiilor; pierderea tutelei copiilor etc.)”, se arată în propunerea de lege.