publicitatii a trecut de mult. Aceasta nu inseamna insa ca pentru firmele mici din domeniu, perspectivele de supravietuire si crestere in viitor sunt neaparat sumbre. Publicitatea de nisa reprezinta o sansa pe care tot mai multe companii din industrie o speculeaza. In zona companiilor de publicitate stradala, concurenta este cat se poate de acerba. Tot mai multe companii mici incep insa sa renunte la panotajul clasic si sa se orienteze catre suporturi neconventionale. Cateva televizoare, pe care
publicitatii a trecut de mult. Aceasta nu inseamna insa ca pentru firmele mici din domeniu, perspectivele de supravietuire si crestere in viitor sunt neaparat sumbre. Publicitatea de nisa reprezinta o sansa pe care tot mai multe companii din industrie o speculeaza.
In zona companiilor de publicitate stradala, concurenta este cat se poate de acerba. Tot mai multe companii mici incep insa sa renunte la panotajul clasic si sa se orienteze catre suporturi neconventionale. Cateva televizoare, pe care se deruleaza clipuri publicitare, plasate strategic in zona caselor de marcat dintr-un hypermarket atrag din ce in ce mai mult atentia celor care impart bugetele de publicitate. Avantajul acestora: costuri scazute de operare, costuri scazute de difuzare a clipurilor, un numar mult mai mare de aparitii. Chiar daca succesul acestui tip de business nu este spectaculos, incasarile companiilor care s-au orientat spre aceasta zona recomanda afacerea ca fiind de viitor.
In primii trei ani de activitate, compania Integral Media a functionat avand ca domeniu de activitate panotajul publicitar stradal. Asta pana in anul 2002, cand s-au reorientat. „Pe piata panotajului publicitar stradal aglomeratia este destul de mare, iar acesta a fost unul dintre motivele principale care ne-au determinat sa incercam o schimbare. La aceasta se mai adauga insa si legislatia destul de ambigua din acest domeniu”, spune Constantin Caciur, managing director la Integral Media. Ceea ce le-a atras atentia acestora a fost traficul zilnic destul de ridicat care se inregistreaza in hypermarketuri. Un alt argument a fost faptul ca publicul ce vede reclame intr-un astfel de spatiu este deja preselectat. Studii efectuate in Occident au aratat ca, de cele mai multe ori, decizia de cumparare a clientilor este luata chiar atunci cand sunt efectuate cumparaturile. Asa ca Integral Media s-a gandit sa se orienteze catre publicitatea din hypermarketuri. Primul pas a fost amplasarea unor televizoare pe plasma, cu diagonala mare, la casele de marcat de la Carrefour. Traficul mediu zilnic de aici este de 36.000 de persoane. „Investitia initiala a fost destul de mare, aproximativ 70.000 de euro, un singur monitor costand aproximativ 8.500 de euro. Noi avem deocamdata sapte monitoare la Carrefour”, spune Caciur. Pe aceste monitoare „curge” un calup de clipuri publicitare, care se repeta o data la cateva minute. Avantajele conceptului s-au resimtit imediat. „Cat incasam intr-un an de panotaj am realizat in trei luni la Carrefour. Cifra de afaceri a ajuns la aproximativ 50.000 euro in sase luni, cu o rata a profitului net de 15-20%. Iar tendinta este de crestere evidenta”, continua Constantin Caciur. Pe viitor, extinderea companiei se va face in directia cresterii numarului de monitoare din lantul Carrefour, iar dezvoltarea ulterioara se va face si in alte hypermarketuri.
O retea de televizoare plasate in principalele lanturi de farmacii din Capitala, pe care se deruleaza, o data la opt minute, calupuri de clipuri publicitare ale principalelor companii producatoare de medicamente si de cosmetice. Aceasta a fost ideea de business pe care cei trei actionari de la firma Pharma Play TV au incercat sa o aplice si in Romania. „Am plecat de la ideea ca decizia de cumparare poate fi influentata cel mai bine in locul in care se desfasoara tranzactia”, spune Iancu Avram, unul dintre actionarii de la PharmaPlay TV. Un studiu realizat recent de AC Nielsen Market Decisions in Statele Unite a aratat ca 79% din consumatori considera ca informatia oferita de ecranele din magazin este folositoare. Decizia de a intra pe nisa oferita de farmacii a fost justificata de cei de la PharmaPlay TV prin existenta studiilor care arata ca pana in 2007 piata de farmaceutice va creste cu aproximativ 80%. „In plus, unele dintre companiile cu cele mai mari bugete de publicitate se gasesc in aceasta zona. La cele din industria medicamentelor se adauga si cele din zona cosmeticelor, pentru ca in farmacii se vand si produse cosmetice”, explica Avram. Initial, investitia a fost de aproximativ 15.000 de dolari in amplasarea de televizoare in 12 farmacii ale lantului Help Net. Montarea aparaturii intr-o singura locatie costa aproximativ 1.000 de dolari, in afara televizorului existand si un computer performant. Au urmat si alte lanturi de farmacii (Siepcofar, 2Na Farm, 3F, Sensiblu), in prezent numarul locatiilor acoperite de cei de la PharmaPlay TV fiind de 50. Pretul unui clip de 30 de secunde difuzat in toate aceste locatii o data la cateva minute este de aproximativ 2.400 de dolari/luna fara TVA. „Cifra de afaceri a companiei in 2002 a fost de aproximativ 20.000 de dolari, iar pana la finele anului va depasi 40.000 de dolari.