Puiul chinezesc dăunează grav patronilor de la KFC

Compania care deține lanțul KFC, Yum Brands, a raportat un profit în scădere puternică pe trimestrul al treilea, cu mai mult de două treimi (68%), în condițiile în care divizia din China se luptă pentru a reveni după controversele legate de furnizorii săi de pui și panica produsă de gripa aviară, transmite Associated Press. În plus, compania a raportat o depreciere de active în bilanț în legătură cu lanțul său Little Sheep din China.

Rezultatele afișate de Yum Brands s-au situat sub așteptările pieței, iar compania și-a revizuit perspectivele de profit. Aceasta a atras după sine scăderea pronunțată a acțiunilor în sesiunea extinsă, cu 7,5%.
China este o regiune critică pentru Yum, întrucât contează cu peste 40% din profitul operațional al companiei. Numai că vânzările din restaurantele deschise recent s-au prăbușit după ce o știre TV de la sfârșitul anului trecut spunea că unii dintre furnizorii companiei au livrat pui cu antibiotice peste nivelurile permise. Câteva luni mai târziu, eforturile companiei de revenire au fost spulberate de panica produsă de gripa aviară.
Yum a raportat că veniturile din restaurantele deschise în urmă cu cel mult un an, un indicator cheie în retail, au picat cu 11% în China în al treilea trimestru.
Compania cu sediul în Louisville, din Kentucky, deține de asemenea lanțurile Pizza Hut și Taco Bell. Yum și-a redus ținta de câștig pe acțiune pentru acest an la o singură cifră, pe fondul declinului cu două cifre a câștigului pe acțiune.
"În ciuda provocărilor recente, KFC este liderul incontestabil al pieței din China și rămânem încrezători că vânzările își vor reveni în totalitate după publicitatea adversă în jurul incidentului din decembrie privind furnizorii de pui", a spus CEO David Novak.
În ceea ce privește afacerile din SUA, lanțul Taco Bell a raportat vânzări în creștere cu 2% în restaurantele deschise în ultimul an. Performanța lanțului de fast-food a fost sprijinită de popularitatea sandwich-urilor Doritos.
În același timp, vânzările din restaurantele deschise în ultimul an au scăzut cu 4% la KFC și cu 1% la Pizza Hut.
Yum a afișat un profit net trimestrial de 152 milioane dolari sau de 33 cenți pe acțiune, comparativ cu 471 milioane dolari sau 1,02 dolari pe acțiune cu un an înainte. Excluzând deprecierea bilanțieră prilejuită de lanțul Little Sheep din China, profitul net a fost de 85 cenți pe acțiune. Nivelul mai ridicat al taxelor a mușcat 10 puncte procentuale din profitul net.
Analiștii se așteptau la un câștig de 93 cenți pe acțiune, potrivit FactSet.
Veniturile au scăzut cu 4%, până la 3,02 miliarde dolari, dezamăgind de asemenea analiștii, care se așteptau la 3,54 miliarde dolari.