Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe s-a arătat foarte supărată din cauza faptului că prețul benzinei rămâne ridicat, în timp ce preţul petrolului scade. În acest context, ea dă vina pe companiile multinaţionale din sector.
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe s-a arătat foarte supărată din cauza prețului ridicat de la benzină
Declarația purtătoarei de cuvânt a Casei Albe, Jen Psaki, a fost făcută în timpul unui briefing de presă la bordul avionului prezidenţial Air Force One, potrivit afp.com
„Este extrem de supărător. Suntem supăraţi pentru că există o scădere a preţului petrolului. Nu există, însă, nicio scădere a preţului la benzină. (…) Nu trebuie să fii economist, nu trebuie să fii expert pe piaţa petrolului ca să-ţi dai seama”, a spus aceasta, punctând că „îi vedem pe patronii companiilor petroliere lăudându-se cu profiturile lor”.
Jen Psaki a reamintit că preşedintele american, Joe Biden, a sesizat autoritatea pentru concurenţă în această privinţă. Preţul ţiţeiului a scăzut din cauza răspândirii noii variante a COVID-19 care provoacă temeri legate de o încetinire a activităţii economice globale şi, prin urmare, de o reducere a consumului de aur negru.
Preţul petrolului a fost la pâmânt
Amintim că în ziua de 26 noiembrie, preţul petrolului a consemnat cea mai slabă evoluţie din ultimul an, coborând la cele mai reduse niveluri din ultimele două luni, transmite Reuters. Cauza ar fi noua tulpină a coronavirusului provenită din Africa de Sud, care a provocat temeri legate de o scădere a cererii.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii a avertizat că noua variantă a Covid-19 ar putea avea o rezistenţă mai mare la vaccinuri din cauza mutaţiilor sale, deşi a subliniat că sunt necesare investigaţii suplimentare.
Preţul petrolului WTO, de referinţă pe piaţa americană, a coborât cu 11,8%, sau cu 9,28 dolari, la 69,15 dolari pe baril, înregistrând cea mai slabă evoţie zilnică după aprilie 2020. Cotaţia petrolului Brent a scăzut cu 10,5%, sau cu 8,66 dolari, la 73,56 dolari pe baril.
Ambele contracte sunt pe cale să înregistreze a cincea evoluţie săptămânală negativă, pentru prima oară din martie 2020. Reducerea călătoriilor şi posibilele noi restricţii ar putea afecta cererea, chiar într-o perioadă în care oferta urma să crească.