Preşedintele rus Vladimir Putin a cerut joi excluderea maşinilor străine de pe lista achiziţiilor publice pentru uzul funcţionarilor, care vor trebui să înceapă să utilizeze autoturisme fabricate în Rusia.
Mașinile străine, excluse de pe lista achizițiilor publice în Rusia
În timpul unei întâlniri cu oameni de afaceri ruși, liderul de la Kremlin a susținut că nu se va întâmpla nimic îngrozitor dacă oficialii vor folosi mașini mai modeste, produse local, transmite EFE.
„Mai multe ministere şi instituţii au solicitat să menţină achiziţiile, în special maşinile de producţie străină. Am răspuns că acest lucru trebuie exclus în totalitate şi că toţi oficialii trebuie să treacă la maşini naţionale”, a declarat Putin în timpul unei întâlniri cu oameni de afaceri ruşi.
„Nu se va întâmpla nimic îngrozitor dacă va fi un mijloc de transport ceva mai modest”, a spus Vladimir Putin.
„Dimpotrivă, toţi aceşti funcţionari magnifici trebuie să înţeleagă că este necesar să aspirăm la dezvoltarea mărcilor naţionale, a maşinilor naţionale şi a altor producţii naţionale”, a insistat el.
Mulți producători auto străini au părăsit Rusia
După începerea războiului în Ucraina şi impunerea de sancţiuni occidentale împotriva Rusiei, marea majoritate a producătorilor auto străini care aveau fabrici în Federaţia Rusă au părăsit ţara, ceea ce a determinat industria auto rusă să ia măsuri pentru a se menţine pe linia de plutire.
La doar patru zile după ce trupele ruse au intrat în Ucraina, Renault a suspendat activităţile companiilor sale în Rusia, urmat de Volvo Trucks şi Volkswagen – ultimele două cu uzine în Kaluga – şi Toyota, cu o fabrică în Sankt Petersburg.
În acelaşi timp, livrările de piese de schimb şi exporturile de vehicule către Rusia au fost oprite, ceea ce a forţat sectorul auto rusesc, care înainte de război oferea locuri de muncă direct sau indirect pentru peste 3,5 milioane de ruşi, să caute alternative la piesele de schimb ale mărcilor ruseşti, cum ar fi LADA, KAMAZ sau UAZ.
Autorităţile ruse au anunţat de asemenea relansarea mărcii de autoturism Moskvici, retrasă de pe piaţă în 2002, prezentând mai întâi un „crossover” pe benzină, proiectat de chinezi şi realizat în mare parte cu componente de la gigantul asiatic, iar apoi un sedan, o copie integrală a modelului chinez JAC Sehol A5 Plus.