Potrivit estimărilor făcute de experţi, către 2015-2016, Rusia ar putea deveni cel mai mare producător auto din Europa, ‘şi aşa va fi, eu nu am nicio îndoială în această privinţă’, a spus luni Putin, la conferinţa interregională a partidului său, Rusia Unită, desfăşurată în localitatea Cerepoveţ (nord-vestul Rusiei).
‘Avem un potenţial de creştere foarte mare’, a subliniat el, amintind că producţia de autoturisme a crescut de două ori în Rusia anul trecut, iar ‘pentru primele şase luni ale acestui an, creşterea a fost de 76% ‘. În 2010, a mai spus Putin, în Rusia au fost fabricate 1.400.000 de autovehicule de toate tipurile, dintre care 400.000 în regiunea nord-vestică a Federaţiei Ruse, după cum scrie Interfax.
În luna iulie, ministrul rus al Comerţului şi Industriei, Viktor Khristenko, spunea că piaţa auto din Rusia, în prezent a treia ca mărime din Europa, va deveni probabil până în 2014 cea mai mare din Europa.
‘Tendinţa de creştere solidă pentru producţia auto din Rusia şi piaţa internă au fost factorii care au făcut ca ţara să devină a treia piaţă europeană după vânzări în primele cinci luni din 2011. Sunt absolut sigur că Rusia va deveni până în 2014 cea mai mare piaţă auto din Europa’, a afirmat Khristenko, în urmă cu aproximativ două luni.
Oficialii ruşi consideră căvânzării nu vor înregistra o scădere după ce se va finaliza programul Rabla. ‘Sperăm că toate procedurile legate de programul ‘Rabla’ să fie finalizate şi vom intra gradual într-o perioadă de creştere normală şi naturală a pieţei şi de cerere solidă’, mai spunea atunci ministrul rus.
În încercarea de a stimula vânzările de autovehicule, afectate de criza economică, guvernul rus a lansat, în martie 2010, un program de tip ‘Rabla’, similar cu programele care au dus la creşterea vânzărilor de autovehicule în Europa şi SUA.
Înainte de criza din 2009, piaţa auto din Rusia era a doua ca mărime din Europa, cu vânzări de 2,9 milioane de maşini, faţă de 3 milioane în Germania. Din cauza crizei, vânzările auto în Rusia au scăzut la 1,5 milioane de vehicule, în timp ce subvenţiile auto acordate în Germania au dus la creşterea vânzărilor, la 3,8 milioane de vehicule.
Sursa: Agerpres