Valoarea totalã a pietei de media din România va creste cu aproximativ 52% până în 2015, de la 2,5 miliarde de dolari americani în 2010 la 3,8 miliarde de dolari.
Motorul acestei creșteri este internetul, care va înregistra un ritm mediu anual de crestere de 12,9% în perioada mentionatã, în vreme ce cheltuielile de publicitate vor înregistra un ritm de expansiune de 8,9%. Cheltuielile consumatorilor pentru produse media vor avea cea mai lentã evolutie, atingând o ratã medie de crestere de 4,7%.
Piata de divertisment si media din România va fi cea de-a treia cea mai dinamicã din regiune, dupã cele ale Turciei (care va înregistra o ratã anualã medie de crestere de 13,2%) si Rusiei (11,7%), dar înaintea Poloniei (7,1%), Republicii Cehe (6,8%), si Ungariei (6,2%). Cu toate acestea, în cifre absolute, piata de divertisment si media din România va rãmâne printre cele mai mici din regiune, reprezentând aproximativ o zecime din valoarea pietei din Rusia (35,7 miliarde de dolari pânã în 2015).
„Aceasta este epoca de aur a consumatorului, cererea pentru produsele media digitale fiind în crestere si devenind regula. În multe piete, industria de divertisment si media a fost profund afectatã de perioada de recesiune pe mãsurã ce consumatorii si-au accelerat migratia cãtre mediul online, ajutati fiind si de revolutionarea tehnologiilor”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultantã de Management, PwC România.