Cea mai mare parte (92%) a directorilor generali din România consideră că progresul tehnologic va avea un impact semnificativ asupra companiilor pe care le conduc, iar aproape o treime dintre aceştia sunt de părere că numărul angajaţilor va scădea în următorii cinci ani, conform concluziilor celei de-a 17 ediţii a sondajului PwC Global CEO Survey.
Aproape toţi şefii de companii din România chestionaţi consideră că progresul tehnologic este una dintre primele trei tendinţe globale care le vor transforma cel mai mult afacerea până în 2019. În acelaşi timp, la nivel global pe acelaşi subiect, procentajul este de 81%.
De asemenea, atât schimbările demografice, cât şi epuizarea resurselor şi schimbările climatice au fost menţionate de către 51% dintre repondenţi, în timp ce urbanizarea a fost menţionată de către 47% dintre aceştia.
În ceea ce priveşte schimbările în echilibrul puterii economice globale, 41% dintre directorii de companii au plasat această tendinţă pe lista primelor trei tendinţe care le vor transforma afacerile, în comparaţie cu răspunsul dat de către 59% dintre repondenţii la nivel global.
Şefii companiilor din România consideră că principala oportunitate de creştere a afacerii este inovaţia în privinţa produselor şi serviciilor (47%), în creştere faţă de datele cuprinse în ediţia anterioară a studiului, când se înregistra un procentaj de 29%.
Potrivit sursei citate, aproape jumătate (46%) dintre repondenţii din România se aşteaptă la o creştere a numărului de angajaţi, în timp ce valoarea înregistrată în Europa este de 42%, iar în Europa Centrală şi de Est este de 33%.
În acelaşi timp, însă, circa o treime (32%) dintre directorii de companii din România se aşteaptă ca numărul angajaţilor să scadă, acesta fiind al patrulea cel mai mare procentaj din lume, după Italia (43%), Australia (39%) şi Spania (37%).
Pentru cea de-a 17-a ediţie anuală a raportului PwC Global CEO Survey au fost derulate 1.344 de interviuri în 68 de ţări din întreaga lume, în ultimul trimestru al anului 2013.
În funcţie de regiune, 445 de interviuri au fost derulate în Asia Pacific, 442 în Europa, 212 în America de Nord, 165 în America Latină, 45 în Africa şi 35 în Orientul Mijlociu. În România au fost realizate 49 de interviuri.
Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 184.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri.AGERPRES