Prezentarea ProPILOT face parte dintr-un plan mai amplu, în trei etape, al celor de la Nissan, care speră ca până în 2020 să prezinte primele vehicule complet autonome. Deși nu este decât prima parte a acestui plan, sistemul permite în prezent deplasarea semi-autonomă pe autostradă fără ca șoferul să intervină asupra vehiculului. Mașina se deplasează pe banda indicată, păstrează o distanță sigură de celelelate vehicule de pe același sens, respectă indicatoarele rutiere și marcajele și, în funcție de acestea, poate negocia virajele.
Primul model dotat cu Pro PILOT va fi monovolumul Serena care intră în vânzare în luna august în Japonia. Anul viitor, sistemul va intra și în dotarea modelului Qashqai pentru piața europeană, iar modelele producătorului nipon vândute în Statele Unite și China vor avea aceeași dotare în viitorul apropiat.
Conform oficialilor Nissan, deși ProPILOT poate gestiona singur comportamentul vehiculului, mâinile șoferului trebuie să se afle tot timpul pe volan. În caz contrar, mașina emite mai întâi semnale luminoase, apoi acustice, pentru ca, după câteva secunde, sistemul să se dezactiveze. În același timp, japonezii avertizează clienții și întreaga industrie să fie bine informați în legătură cu modul de funcționare al mașinilor semi-autonome sau autonome pentru a nu fi victimele unor incidente nedorite.
În domeniul deplasării auronome a vehiculelor, alte companii, precum Mercedes-Benz, Audi, BMW sau Tesla sunt cu un pas înaintea celor de la Nissan. Modelul Mercedes-Benz Clasa E, de exemplu, poate face deja tot ceea ce promite ProPILOT și, în plus, poate schima benzile de deplasare.