Astfel, la data de 28 aprilie, erau înregistrate 3.569 rezervări de tichete Rabla, din care 3.522 validate, o rezervare în curs şi alte 46 invalidate din cauza datelor completate greşit sau eronate.
În aceste condiţii, la ora actuală, în sistemul informatic al AFM sunt disponibile 13.431 tichete valorice.
Toate aceste informaţii sunt accesibile pe site-ul Administraţiei şi vor fi actualizate zilnic până la epuizarea stocului de tichete.
Persoanele fizice interesate să achiziţioneze un autovehicul nou prin Programul 'Rabla' se pot înscrie, începând din 8 aprilie, la dealerii auto şi, ulterior, îşi pot casa maşinile mai vechi de opt ani la oricare dintre centrele REMAT autorizate de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.
Pentru ediţia din acest an a Programului 'Rabla', lansat oficial cu două luni mai devreme decât în 2013, sunt alocate 20.000 de tichete valorice, din care 17.000 pentru persoane fizice, iar restul pentru persoane juridice şi instituţii publice. În cazul acestora din urmă, programul va demara după Paşte.
Posesorii de autovehicule cu o vechime mai mare sau egală cu opt ani îşi vor putea achiziţiona, în 2014, o maşină nouă prin programul 'Rabla' pe baza unui tichet valoric în sumă de 6.500 de lei, care se va aloca electronic. Practic, este pentru prima dată când voucherele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie alocate electronic în sistemul informatic al AFM. De asemenea, se va utiliza un singur tichet electronic pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, la fel ca şi anul trecut.
Pentru ediţia din acest an, bugetul total este de 140 milioane de lei, iar persoanele fizice care doresc să beneficieze de un tichet electronic se pot adresa direct producătorilor/dealerilor validaţi în program.
În vederea stimulării achiziţionării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se va oferi posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 de lei în următoarele situaţii: achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziţionarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, respectiv achiziţionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
Datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/ arată că parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2013, la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din 2012.AGERPRES