Doar puţin peste 7.000 din cele 20.000 de maşini disponibile în prima fază a programului „Rabla” din 2009, care se va încheia la sfârşitul lunii mai, fuseseră vândute până în 30 aprilie, potrivit statisticilor Ministerului Mediului, informează Mediafax.
Conform documentului citat, până în data de 30 aprilie fuseseră emise note de acceptare pentru 7.045 de maşini. Nota de acceptare este documentul final prin care românii ajung să-şi cumpere o maşină nouă la un preţ din care statul suportă 3.800 de lei în schimbul casării unei maşini proprii mai vechi de zece ani.
Cele mai multe maşini vândute până în 30 aprilie prin programul de înlocuire a parcului auto naţional, cunoscut sub numele de programul „Rabla”, sunt produse de Dacia, numărul acestora fiind de 1.731. Grupul Renault/Nissan a vândut până acum 1.020 de maşini, iar maşini Skoda au cumpărat 777 de români.
Chevrolet, Opel, Ford şi Fiat au vândut şi ele patru-cinci sute de maşini.
Conform datelor furnizate de Ministerul Mediului, există doi producători care au primit cote în program care, până la 30 aprilie, nu au reuşit să vândă nicio maşină: Audi şi Lada, în vreme ce Honda şi Mazda au reuşit să vândă doar două şi, respectiv, cinci maşini din cota alocată pentru prima fază a programului.
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, susţinea, în 18 martie, într-o conferinţă de presă, că programul „Rabla” merge „destul de prost”, din cauza unor oficiali „care vorbesc fără să ştie”.
Întrebat dacă declaraţiile sale referitoare la o eventuală creştere a primei de casare în cazul în care, în prima fază a programului pentru 2009, rezultatele sunt dezastruoase, Nemirschi a răspuns negativ.
„Să fim bine înţeleşi: prima de casare nu va ajunge la 2.500 de euro. Dacă s-ar întâmpla asta, scopul programului nu ar mai fi atins”, a adăugat ministrul Nemirschi.
SURSA: Mediafax