Programul de înnoire a parcului auto, anunţat în urma cu o săptămână şi în Marea Britanie pare să depăşească orice aşteptări, potrivit BuyYourCar.co.uk, site cate a înregistrat o dublare a cererilor de maşini noi în această perioadă.

Programul reuşeşte să stimuleze atat cererea de automobile, cât şi de vehicule comerciale noi, acestea din urmă fiind şi ele cuprinse în „Rabla” britanică.

Majoritatea mărcilor prezente pe piaţa auto din Marea Britanie au semnalat un interes în creştere din partea potenţialilor cumpărători, cu până la 150% pentru Mercedes Benz, Audi, BMW şi Honda, în timp ce mărcile Nissan, Volkswagen, Toyota şi Ford au raportat o creştere cu 75% a cererilor de oferte, venite din partea englezilor.

Cu toate că „Rabla” britanică a fost aprobată cu scopul de a stimula vânzările de maşini cat mai ecologice, chiar şi mărci precum Jaguar, Porsche, Aston Martin şi Dodge au înregistrat o creştere notabilă a solicitărilor de oferte pentru cumpărătorii finali începând de acum o săptămână.

„Rabla” britanică ar putea bate „Rabla” germană

Mai mult, primele semne ale programului englez de înnoire a parcului auto arată că Marea Britanie ar putea chiar să depăşească procentele de creştere înregistrate în Germania pe piaţa auto.

Autorităţile din Londra estimau în prima jumătate a lunii aprilie că programul de revigorare a pieţei auto, bazat pe principiul „Rabla”, va spori vânzările de autovehicule cu până la 300.000 de unităţi în următoarele 10 luni.

Programul va demara la jumătatea lunii mai şi va dura până în martie 2010, sau până când banii alocaţi vor fi epuizaţi. Guvernul Marii Britanii a alocat suma de 300 milioane de lire acestui program, suficient pentru 300.000 de prime de casare.

Potrivit ministrului de finanţe Alistair Darling, proprietarii maşinilor cu o vechime mai mare sau egală cu 10 ani pot primi o primă de casare în valoare de 2.000 lire sterline, echivalentul a circa 2.250 de euro. Valoarea primei de casare va fi acoperită în proporţii egale de către guvern şi constructorii sau dealerii auto.