Pe lângă faptul că este un model deja verificat în alte domenii, buy-backul se potriveşte perfect mentalităţii românilor, care se arată mai dispuşi să cumpere dacă li se promite în schimb o recompensă. Mai nou, retailerul de parfumerie şi produse cosmetice Douglas și compania Proges, specializată în distribuţia de materiale pentru amenajări interioare, încearcă modelul aplicat în mod tradiţional de dealerii auto.
Dincolo de teorie, retailerii par să fi priceput ideea: în încercarea de a-şi înviora vânzările, lasă deoparte marjele mari de profit şi ies pe piaţă cu campanii agresive de promovare la promoţii şi servicii care mai de care mai inedite.
Nu de puţine ori li s-a întâmplat, zilele acestea, vânzătorilor de la Douglas să primească de la clienţi sticle goale de parfum, iar în schimb să ofere o reducere de preț de 20% la cumpărarea unuia nou de la mărcile Hugo Boss, Giorgio Armani, Calvin Klein, Diesel, Davidoff, Cacharel, Jean Paul Gaultier și Lacoste.
De exemplu, pentru o sticlă goală lăsată la unul dintre cele 11 magazine ale retailerului, un parfum Cacharel Noa (30 ml) poate fi cumpărat la un poreţ redus de 161 lei, un Jean Paul Gaultier Classique (50 ml) – 286 lei, iar un Hugo XX (40 ml) – 152 de lei.
Totodată, și Proges le propune clienţilor să-și schimbe covorul vechi înainte de Paște. Concret, oricine aduce un covor vechi, primește în schimbul lui o reducere de 30% la cumpărarea unui covor nou. Reducerea nu se aplică la colecţia din 2012.