AFM (Administrația Fondului de Mediu) a dat detalii despre câți români s-au înscris în programul Rabla Plus. Șeful instituției, Laurențiu Neculaescu, a spus că programul își va mări bugetul în fiecare an.
Rabla Plus este în creștere
AFM (Administrația Fondului pentru Mediu) a anunțat câți beneficiari persoane fizice și juridice sunt până acum în Programul Rabla Plus 2023. În cursul acestui an, până la momentul actual persoanele juridice au depus 2988 de dosare pentru 6218 ecotichete. Valoarea totală a acestora a fost de 360.824.500 lei. Au fost aprobate 2.569 dosare pentru 5.325 tichete cu o valoare aprobată de 310.161.000 lei.
În cadrul programului, s-au înscris la producători/dealeri auto 8.367 persoane fizice și 3.397 persoane juridice:
Persoanele fizice au beneficiat până în prezent de tichete cu care s-au achiziționat 7.241 autovehicule noi (6.057 pur electrice și 1.184 hibride).
Beneficiarii persoane juridice au achiziționat până în prezent 2.738 autovehicule noi (2.497 pur electrice și 241 hibrid electrice). Informațiile au fost furnizate de către președintele AFM, Laurențiu Neculaescu.
Rabla Clasic pierde viteză
Totodată, șeful AFM a mai informat că programul Rabla Plus a depășit programul Rabla Clasic. În condițiile în care acesta din urmă are o vechime mult mai mare. Neculaescu a detaliat că bugetul pentru Rabla Clasic a fost de 560 de milioane de lei şi 780 de milioane de lei pentru Rabla Plus. El a mai spus că bugetul pentru mașinile electrice va crește în fiecare an.
„Rabla este un program extrem de interesant pentru persoanele fizice. Este cel mai vechi program pe care îl derulează AFM. Dacă nu mă înşel are undeva la 19 ani vechime, prima ediţie a programului Rabla Clasic. Între timp, a apărut şi Rabla Plus care ușor-ușor l-a depăşit pe Rabla Clasic. Lumea doreşte un transport verde, eco şi cu costuri mult mai mici.
Anul acesta, am avut buget 560 de milioane de lei pentru Rabla Clasic şi 780 de milioane de lei pentru Rabla Plus, pentru maşinile electrice. Bugetul pentru maşinile electrice va creşte an de an, vom diminua procentual bugetul pentru Rabla Clasic şi vom adăuga la Rabla Plus astfel încât să urmărim şi noi tendinţa oamenilor de a achiziţiona mai mult maşini electrice decât clasice şi de a reduce emisiile de CO2.
Urmează de la 1 septembrie a doua sesiune din acest an pentru Rabla Clasic şi Rabla Plus. Din totalul bugetului, acum, la 1 septembrie, vom aloca 234 de milioane de lei pentru Rabla Plus şi 168 de milioane de lei pentru Rabla Clasic. La 1 septembrie va porni programul, trebuie să aibă documentele necesare”, a explicat Laurențiu Neculaescu, într-un interviu la DCNews TV.