Acești șoferi sunt plătiți cu 1.500 de euro pe lună. Măsura este interzisă în alte țări

sofer, masina, permis de conducere

SURSA FOTO: Pexels

Acești șoferi sunt plătiți cu 1.500 de euro pe lună! Pentru a reduce numărul accidentelor rutiere, această țară europeană a luat o măsură care i-a surprins pe cetățeni și care este complet interzisă în alte state.

Soluţie inedită cu radare în Franţa! Accidentele de circulație constituie o problemă serioasă care afectează toate țările din Europa și din întreaga lume. Din acest motiv, autoritățile caută să implementeze diverse măsuri inovative pentru a reduce viteza pe drumurile lor.

Recent, Franța a introdus un număr total de 400 de noi radare mobile de viteză, conform unei companii franceze care a făcut anunțul pe platformele de socializare.

Radare mobile de viteză montate pe mașini private

Ceea ce a surprins cetățenii este faptul că aceste radare sunt montate pe mașini private care patrulează în diferite orașe franceze, fiind operate nu de polițiști sau de personal specializat din organizații oficiale, ci de șoferi privați care gestionează aceste tipuri de radare.

Cu câțiva ani în urmă, Franța a implementat ideea de a angaja sute de șoferi pentru a transporta radare mobile în vehiculele lor. Această inițiativă nu doar că a avut un impact remarcabil, dar poliția a subliniat că prin acest mod de operare infracțiunile pot fi detectate mult mai eficient.

Acești șoferi operează neobservați printre ceilalți participanți la trafic care circulă cu viteză mare, notează 20minutos.es.

În eforturile sale de a reduce numărul accidentelor rutiere, Direcția de Circulație din Franța a încheiat contracte cu patru mari companii pentru a selecta șoferii potriviți pentru această misiune. Aplicanții pentru acest tip de muncă trebuie să aibă cel puțin 10 puncte din 12 pe permisul de conducere, care reprezintă punctajul maxim permis în Franța; în caz contrar, nu sunt eligibili pentru poziție.

În Franţa, nu doar poliţiştii folosesc radarul! / SURSA FOTO: Dreamstime

Acești șoferi vor patrula diversele drumuri din Franța și vor primi aproximativ 1.500 de euro lunar, o sumă care corespunde cu numărul de kilometri parcurși în ziua respectivă de lucru.

Este esențial să se rețină că nu sunt remunerați în funcție de amenzile aplicate, deoarece acest lucru ar fi ilegal.

Tehnica folosită în Franța este interzisă în Spania

Uniunea Europeană își propune, printre obiectivele sale pe termen scurt, reducerea numărului de decese pe drumurile publice. Similar cu situația din Spania, acest număr pare să se fi stabilizat și nu a înregistrat scăderi semnificative, în ciuda eforturilor considerabile depuse în domeniul siguranței rutiere.

În Spania, sistemul nu este similar cu cel din Franța. Există însă companii și persoane fizice care se bazează pe acest domeniu pentru traiul lor. În acest caz, Dirección General de Tráfico nu este entitatea responsabilă pentru gestionarea acestui serviciu sau pentru încheierea de contracte cu diverse companii pentru acest scop.

În schimb, responsabilitatea revine mai degrabă primăriilor din fiecare municipalitate, care se ocupă de reglementarea traficului și aplicarea diferitelor sancțiuni.

Consiliile locale contractează serviciile unor companii pentru controlul traficului, folosind camere de luat vederi și radare instalate. Cu toate acestea, aceste companii, care primesc un comision de 50%, nu sunt responsabile de aplicarea sancțiunilor, ci municipalitățile impun amenzi bazate pe infracțiunile detectate de aceste companii.

Este important de menționat că tehnica utilizată în Franța este complet interzisă în Spania în acest moment. Acest lucru reprezintă un viciu de formă care ar putea duce la invalidarea tuturor sancțiunilor aplicate de radarul mobil în timpul orelor de funcționare.