va deveni primul post public difuzat doar pe Internet. Vrem sa ramanem un canal de avangarda”, explica Florian Pittis, directorul general al postului. Intr-un fel istoria se repeta. „In 1973, cand a fost creat Radio 3, postul emitea stereo, chiar daca foarte putini ascultatori aveau receptoare adaptate pentru acest tip de semnal”, adauga Florian Pittis. Deocamdata, insa, totul se afla in faza de proiect, lucrurile urmand a fi definitivate in perioada imediat urmatoare. Cei de la Radio Romania Tineret pregatesc o noua formula editoriala, care sa se potriveasca Internetului. „Acum, lucram numai la schema editoriala. Ulterior, vom vedea cat de fezabila este din punct de vedere tehnic si financiar”, spune Pittis.Radioul va exploata interactivitatea pe care o ofera Internetul. Pe langa posibilitatea de a asculta genul muzical preferat, site-ul postului va avea si o arhiva virtuala cu emisiuni si buletine de stiri. Acest lucru va reprezenta un avantaj pentru piata radiourilor online romanesti, avand in vedere ca ascultatorul prin intermediul Internetului are nevoie de un program personalizat. „Dupa estimarile mele, care nu au o baza concreta foarte solida, investitia in tehnologia necesara pentru ca Radio 3 sa emita pe Internet variaza intre 500.000 si un milion de dolari. Dar repet, este vorba de o estimare”, subliniaza Florian Pittis.Toate bune si frumoase, numai ca, in Romania, Internetul inca reprezinta un lux. Mai ales pentru tineri – categorie de varsta careia i se adreseaza canalul. Deocamdata, numarul total al utilizatorilor de Internet la nivel national este de circa 2,5 milioane de persoane, adica putin peste 10% din populatia Romaniei.Dintre acestia, potrivit unui studiu de piata realizat anul trecut de GfK Romania, circa 700.000 utilizeaza Internetul de acasa, restul, adica majoritatea accesandu-l de la birou. si mai putini sunt utilizatorii care au acasa o conexiune in banda larga, care sa permita receptionarea unui program radio online in bune conditii. Din cauza faptului ca abonamentele la Internetul de mare viteza sunt inca ridicate (in medie 50 USD/ luna) pentru utilizatorul casnic, majoritatea clientilor pe acest segment sunt companiile. Slaba dotare cu tehnologie a romanilor restrange din start audienta unui radio difuzat exclusiv pe Internet. Nici pana acum Radio Romania Tineret nu a avut o audienta prea mare. Conform unei cercetari de piata IMAS din octombrie 2003, Radio 3 era ascultat la nivel national de 70.000 de oameni, jumatate dintre acestia provenind din mediul urban. Un public destul de restrans in comparatie cu alte posturi comerciale care se adreseaza tinerilor.In conditiile in care postul va emite pe Internet, audienta va scadea la 1.000-2.000 de utilizatori. Acestia vor proveni in special din mediul urban, dar si din diaspora – categorie de public vizata de site-urile de stiri din Romania. Pentru moment, directorul Romania Tineret nu este neaparat interesat de veniturile pe care postul online le-ar putea atrage din publicitate. Pittis crede ca, atunci cand radiourile pe Net vor deveni o afacere, Radio 3Net va avea un cuvant greu de spus pe piata. Deocamdata, publicitatea online romaneasca insumeaza cu chiu cu vai un milion de dolari. Este greu de spus acum daca acest proiect va avea succes. „Ne consideram un departament de cercetare in cadrul Radioului public. Cu alte cuvinte, ne uitam catre viitor”, explica Florian Pittis.