„Swan (n.r. – Lebăda) am vândut vreo 30 și mai sunt câteva, prototipul și primele sunt încă la mine. Și Dracula vreo 3, Dracula l-am scos în primăvara asta pentru prima dată în Germania. Și avem comenzi pentru modelul ăsta până primăvara viitoare.”, a spus Radu Berceanu.

Fostul ministru vrea să atace și piața din Statele Unite, însă avionul său de prezentare s-a rătăcit prin Oceanul Atlantic.

„Am fost în Statele Unite, dar din păcate n-a ajuns avionul. Și am avut standul cu iarbă verde frumos… L-am trimis în luna mai și trebuia să ajungă, ni s-a spus, cel mai târziu la începutul lui iulie, expoziția a fost la sfârșitul lui iulie și el n-a ajuns nici până acum.

E pe mare, navighează… E într-un container care, pe vremurile astea, nu mai știe nimeni…”, se arată îngrijorat fostul ministru.

Cerere uriașă de avioane electrice

„La priza normală din casă se încarcă în 4 ore și jumătate. De la 20 la 100%. Dacă ai acasă trifazic se poate încărca și într-o oră. Noi acum vrem să punem pe remorcă celule fotovoltaice, pe câmp bate soarele de obicei și cât zbori tu să se încarce un alt rând de baterii”, a explicat Radu Berceanu.

„Mai colaborăm acum cu niște chinezi care spun că au niște baterii mai performante, care au auzit și ei de noi și noi de ei, ne-am scris și vor să încerce ultimul răcnet de baterii pe avionașul ăsta”, se arată optimist fostul ministru.

Comenzi multe, mecanici puțini

Radu Berceanu recunoaște că folosește materie primă, aproape în exclusivitate, din export. Însă cea mai valoroasă resursă este și cea mai rară. Omul.

„Problema e că după ce învață, își fac poze cu avionul în carbon nevopsit, după care pleacă în Italia, în Irlanda. Am vreo 10 care au plecat în diverse locuri.

I-am școlit și au plecat… Eu îi plătesc bine, pentru că ei vin necalificați la mine”, explică Radu Berceanu.

Urmăriți întreaga ediție a podcastului „România lui Cristache” pe canalul de Youtube EVZ Capital.