'În proporţie de 60 şi 80 la sută, veniturile hotelurilor din Bucureşti provin din activităţile de organizare de reuniuni şi conferinţe. Această situaţie este întâlnită nu doar la hotelurile din Bucureşti, ci şi la hotelurile de pe Litoral şi din alte oraşe ale ţării. Din asta se trăieşte, în principal', a spus Cimponeriu.
Reprezentantul MICE a subliniat că industria de evenimente din România are o structură foarte puţin dezvoltată şi se concentrează pe marile aglomerări urbane, iar cheltuielile pe participant/eveniment sunt de numai 100-150 de euro, comparativ cu industriile MICE din Europa.
'La nivel mondial, cheltuielile medii MICE, în 2012, au fost de 1.620 de euro pe participant, în timp ce în România sunt în medie de 100 – 150 de euro pe participant. În Marea Britanie au intrat 40 de miliarde de lire sterline din activităţile MICE, în anul preolimpic 2011, cheltuiala pe locuitor fiind de 783 de euro. În Germania au intrat 65 de miliarde euro, în 2012, din industria organizării de expoziţii, conferinţe sau congrese', a explicat consultantul MICE.
Cimponeriu a arătat că industria MICE poate genera crearea de noi locuri de muncă, poate menţine constant numărul locurilor de muncă existente, poate absorbi forţă de muncă specializată, poate dezvolta serviciile auxiliare, cum sunt cele bancare, de transport, de amenajare urbană sau pot crea destinaţii brand.
SURSA: Agerpres