Situația infrastructurii și starea tehnică a autoturismelor sunt printre cele mai importante cauze ale accidentelor rutiere. Totuși, factorul uman rămâne principalul vinovat pentru miile de victimele de pe șosele.
Secretarul general al Uniunii Naţionale a Trasportatorilor Rutieri din România, Radu Dinescu, a prezentat în cadrul Conferinţei Transporturi şi Infrastructură 2018 date îngrijorătoare cu privire la siguranţa rutieră. Deși în ultimii zece ani numărul victimelor de pe șoselele României este mai mic, acesta a rămas la cote uriașe.
„Aproape 2.000 de persoane mor anual în accidente de circulaţie“, a spus Dinescu. Dacă raportăm aceste cifre la un milion de locuitori, România ocupă locul doi în UE, după Bulgaria, cu 97 de victime, mult peste limita europeană, unde în țări precum Spania şi Danemarca numărul de victime este de 37, în Olanda-33, Suedia-27, iar în Marea Britanie -28.
„Numărul de accidente a crescut, însă numărul de victime a scăzut, dacă ne comparăm cu zece ani în urmă, când România avea peste 3.000 de decedaţi din accidente rutiere“, a declarat Dinescu. Acesta a mai spus că la nivel european statisticile arată că 85-90% din accidentele rutiere au drept cauză factorul uman. Alte cauze ale accidentelor rutiere sunt: starea tehnică a autovehiculelor(5%), infrastructură(5%) şi condiţiile meteo(5%).
Totodată, secretarul general al UNTRR a arătat că transportatorii sunt interesaţi de a participa la un proiect de tipul programului RO-LA. Concret, programul vizează reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată.
2.000 de persoane mor anual în accidentele de circulaţie din România, a declarat Radu Dinescu, secretar general al UNTRR
Gruia Stoica: Drumul Mătăsii, oportunitate uriașă pentru România
Sorin Cristian, ARR: Drumurile noastre nu mai sunt potrivite pentru fluxul de vehicule
Proiectele majore de infrastructura, blocate în contestații
Problemele CFR, descrise cu sinceritate de noul șef
Ștefan Ioniță, CNAIR: Contestațiile blochează dezvoltarea infrastructurii
Lucian Șova: Trebuie să regândim fundamental modul în care lansăm proiecte