Potrivit jurnalistului Radu Tudor, planurile de construcție ale obiectivului strategic Podul rutier/feroviar de la Cernavodă au fost pierdute. Acesta a transmis această informație într-o postare pe blogul său personal și consideră situația „fără precedent”.
„Situație fără precedent in domeniul infrastructurii rutiere a României. Planurile de construcție ale obiectivului strategic Podul rutier/feroviar de la Cernavodă au fost pierdute. Ele nu se găsesc, deși sunt căutate de luni bune de angajații CNAIR – Ministerul Transporturilor”, scrie Radu Tudor.
Acesta spune că situația este critică pentru că reabilitarea părții rutiere a Podului de la Cernavodă, care a început anul trecut, se află în prezent la jumătate. Radu Tudor detaliază și spune că sensul de mers Constanța-București de pe traseul A2 a fost asfaltat, dar sensul invers nu.
„Lucrările sunt oprite, plățile întârziate. Anumite lucrări de consolidare, ce trebuie făcute conform planurilor originale, nu pot fi continuate din cauza pierderii documentelor și a modului extrem de greoi și incompetent cu care tratează situația cei de la CNAIR.”
Decizie „proastă” luată de CNAIR
Între timp, CNAIR a luat încă o decizie proasta și a început reabilitarea podului Borcea/Fetești. Este vorba despre același constructor care nu a finalizat lucrarea la Cernavodă. Situația devine extrem de complicata pentru că între cele 2 poduri sunt doar câțiva kilometri, iar circulația este deviată în anumite zone pe amândouă și deja se formează cozi in zilele aglomerate, mai scrie Radu Tudor.
„Începând cu luna mai, traficul înainte și între cele două poduri va fi cel mai mare coșmar rutier din România. În loc să faci 2 ore până la / de la mare, cozile infernale vor dubla, cel puțin, timpul de parcurgere al traseului. Daca CNAIR era o companie responsabilă, până azi trebuiau terminate lucrările la Cernavodă, iar pana în luna mai la Borcea/Fetești.
Situația devine si mai complicata pentru ca podul de la Cernavodă, ale cărui planuri originale nu se mai găsesc, este si un obiectiv strategic într-un oraș cu centrala nucleara, nod important rutier si feroviar spre Portul Constanta si vara, spre Litoral, pentru 1 milion de romani in 4 luni de sezon, asigura traversarea peste DunareVicepremierul si ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu trebuie sa dispună urgent o ancheta la CNAIR, sa ceara sancționarea drastica a responsabililor acestei situații fără precedent si sa impună finalizarea reabilitărilor rutiere pe cele 2 poduri pana la 1 iunie. In caz contrar, A2 va fi coșmarul romanilor la vara. Adică peste doar câteva luni”, scrie Radu Tudor pe blogul personal.