Raiffeisen Bank a realizat un profit net de 48 milioane euro în primele șase luni ale anului, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut când câștigull net s-a ridicat la 45 milioane euro.
Banca austriacă și-a conservat practic profitul la nivelul celui de anul trecut și a reușit o creștere ușoară și în restul indicatorilor. Banca a eliminat din portofoliul de credite împrumuturi neperformante în valoare de 240 milioane euro, are au fost preluate de o companie din același grup.
Valoarea totală a activelor Raiffeisen Bank a ajuns la 6,48 miliarde euro, în creștere cu 9% față de cele 5,94 miliarde euro cât erau la finele lui iunie 2014. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, volumul total al creditelor a crescut cu 8%, până la 4,14 miliarde euro, însă merită menționată tranzacția cu o companie din grup în urmă căreia a fost preluat un portofoliu de aproximativ 240 milioane euro credite acordate persoanelor fizice. Creșterea organică (+2% față de mijlocul anului trecut) a provenit în principal din creditarea persoanelor fizice (aproximativ 225 milioane euro credite de consum și peste 1.100 credite Prima Casă) și din credite noi acordate segmentului IMM, care au beneficiat și de programele de garantare din liniile EIF – JEREMIE (peste 410 credite noi de acest tip în prima jumătate a anului). O evoluție similară au înregistrat și depozitele (+8%), ajungând la 4,67 miliarde euro. Raportul credite/depozite este în prezent de 89% (constant față de iunie 2014).
„Mă bucur că strategia noastră pe termen lung își arată roadele și se reflectă în rezultate bune an de an. Raiffeisen Bank anunță astăzi un profit net de 48 milioane de euro pentru primele șase luni, confirmând încă o dată că urmăm o strategie clară și pe termen lung – investim constant în relația cu clienții, în angajații noștri, în tehnologie și în inovație. Ne-am propus, am reușit și vom continua să fim o organizație responsabilă prin tot ceea ce facem în fiecare zi”, a spus Steven van Groningen, Presedinte&CEO Raiffeisen Bank.
Cheltuielile nete cu provizioanele au scăzut la 32 milioane euro comparativ cu primul semestru al lui 2014, când erau 40 milioane de euro. S-a confirmat îmbunătățirea semnificativă a indicatorilor de risc aferenți persoanelor fizice, observată și de-a lungul anului precedent, iar în 2015 același trend pozitiv se poate observa și la clienții IMM și companii mari și medii. Implementarea unei strategii prudente de risc își arată rezultatele în evoluția ratei creditelor neperformante, care a înregistrat o scădere consistentă, până la 7,2%, față de 8,2% cât era în iunie 2014.
Din cauza condițiilor de piață (evoluția ratelor de dobândă) veniturile băncii au scăzut cu 2% față de iunie 2014, ajungând la 215 milioane de euro. Ca rezultat al măsurilor luate de bancă pentru creșterea eficienței și pentru diversificarea surselor de venituri, raportul cost/venituri a scăzut ușor la 58,5% față de 58,7%, cât era la jumătatea lui 2014. O tendință îmbucurătoare și confirmată de prima jumătate a anului 2015 este aceea că tot mai mulți clienți folosesc canalele electronice (peste 100.000 de utilizatori Smart Mobile și Raiffeisen Online) pentru a face operațiuni a cu efecte deopotrivă în eficientizarea activității și în satisfacția clienților.
Raiffeisen Bank deservește aproximativ 2 milioane de clienți persoane fizice, 100.000 IMM-uri și 7.800 de companii. La mijlocul anului 2015, rețeaua Raiffeisen Bank număra 513 de unități (față de 528 în iunie 2014), peste 1.100 de ATM-uri și aproximativ 13.400 de EPOS-uri. Banca avea la mijlocul acestui an 5.349 angajați, față de 5.478 în 30 iunie 2014.