Raiffeisen International va lansa din 2010 o nouă „bancă directă” (o instituţie fără nicio sucursală teritorială), care utilizează internetul ca prim canal de vânzare şi deservire, pe unele pieţe din Europa Centrală şi de Est, care va viza segmentul de retail şi se va concentra iniţial pe produse de economisire.
„Noua bancă directă se va adresa nevoilor unice şi intereselor clienţilor utilizatori de Internet al căror număr este în continuă creştere în Europa Centrala şi de Est. Punând la dispoziţia acestui segment distinct de clienţi produse şi servicii online de ultimă generaţie, banca directă va completa în mod ideal oferta noastră de bază şi va contribui la întărirea lichidităţii grupului”, a declarat preşedintele Raiffeisen International, Herbert Stepic, citat de Mediafax.
El a precizat că investiţia în banca directă demonstrează angajamentul grupului faţă de Europa Centrală şi de Est şi convingerea că procesul de convergenţă a regiunii va continua.
Clienţii băncii vor beneficia de oferte atractive datorate costurilor avantajoase, pe baza unui model de tip self-service, care utilizează internetul ca prim canal de vânzare şi deservire.
Autoritarea de reglementare a pieţei financiare din Austria a acordat licenţă de funcţionare pentru noua bancă directă, care va avea sediul în Viena şi va opera ca subsidiară a Raiffeisen International sub licenţă bancară austriacă.
Principiul de „paşaport unic european” îi permite noii bănci să intre pe piaţa de profil din o altă ţară membră a Uniunii Europene printr-o simplă notificare a autorităţilor de reglementare competente.
SURSA: Mediafax