La nivel global, deficitul de personal calificat în industria ospitalității va fi de 13-14 milioane de angajați în următorii doi ani. Este o problemă care se acutizează rapid, alimentată de creșterea explozivă a numărului de turiști din ultimii ani. Raluca Epureanu, o antreprenoare de origine română cu o vastă experiență internațională, a dezvoltat o soluție inovatoare care promite să revoluționeze domeniul.
Pe piață mai există produse similare, însă FlairMakers se remarcă prin avantajele sale competitive, care generează beneficii solde atât pentru companii, cât și pentru utilizatorii finali. Platforma sa funcționează ca un Uber pentru hoteluri, restaurante sau baruri, intermediind cererea și oferta. Dar se remarcă prin mai mult avantaje proprii, scrie Infofinanciar.
O carieră pe patru continente
Raluca s-a născut la Constanța, a absolvit Academia de Studii Economice din București, iar apoi a studiat la Universitatea Oxford. A fost prima româncă premiată cu bursa Forté în programul EMBA al Saïd Business School. Pe care, evident, l-a absolvit cu distincții.
A urmat apoi o carieră internațională remarcabilă în industria ospitalității, care a dus-o în 16 țări de pe patru continente. Periplul său profesional a fost din SUA în Emiratele Arabe Unite și din Hong Kong în Marea Britanie. Iar în CV-ul său se regăsesc nume grele din domeniu, precum The Ritz-Carlton, JW Marriott sau Marriott International.
Rezultatele excelente obținute i-au fost validate și oficial în 2022. Raluca Epureanu a fost inclusă în topul „Poets and Quants”, care reunește cei mai buni Executive MBA din lume.
Cum a apărut FlairMakers
Experiența internațională de peste 18 ani acumulată în domeniu i-a permis Ralucăi să abordeze problema deficitului de personal calificat din industria ospitalității dintr-o altă perspectivă. Este o problemă care se acutizează rapid și generează pagube tot mai mari tuturor jucătorilor din domeniu. Nu doar hotelurile și restaurantele, ci și alte afaceri orientate spre servicii
„Sectorul ospitalității din Regatul Unit este al treilea cel mai mare angajator din sectorul privat. Acesta reprezintă 10% din ocuparea forței de muncă, 6% din întreprinderi și 5% din PIB. Există o lipsă acută de forță de muncă în acest domeniu. Ceea ce face ca industria să piardă 21 de miliarde de lire sterline”, a explicat Raluca Epureanu.
Soluția dezvoltată de ea pentru această provocare majoră este platforma FlairMakers. Platforma, lansată la Londra în iunie acest an, facilitează interacțiunea dintre beneficiari și prestatori. Dar se dirențiază de celelalte produse prin faptul că prioritizează flexibilitatea și dinamismul, două condiții esențiale pe actuala piață a muncii.
„Platforma noastră pune în legătură liber-profesioniștii cu business-urile care au nevoie, oferind un serviciu transparent, eficient și de încredere. Fie că este vorba de hoteluri care caută personal cu experiență sau restaurante care caută barmani și ospătari talentați, FlairMakers se asigură că talentul potrivit este asociat cu locul de muncă potrivit”, a declarat fondatoarea platformei.
Astfel, FlairMakers oferă acces la joburi temporare care necesită prezența fizică. Dar permite și acesarea de joburi la distanță. Cum sunt cele de coordonator de planificare a evenimentelor, consultant în domeniul ospitalității etc.
Oportunități pentru românii din Londra
Din perspectiva Ralucăi, FlairMakers rezolvă nu doar o problemă de afaceri, ci generează oportunități reale și pentru angajați.
„Pentru românii care locuiesc în Londra, platforma noastră oferă o șansă de a face bani în plus. Și de a fi bine plătiți pentru abilitățile lor. Alăturându-se FlairMakers, ei se pot bucura de un program de lucru flexibil, o remuneratie competitiva și de plăți în aceeași zi”, a exemplificat concret Raluca Epureanu.
Practic, FlairMakers oferă o platformă care răspunde atât nevoilor companiilor din domeniul ospitalității, cât și ale freelancerilor. Avantajele competitive ale soluției constau în faptul că pune accentul pe flexibilitate, incluziune socială și învățare continuă.
„FlairMakers asigură o remunerare echitabilă pe baza ratingurilor. Investește în formare și educație pentru dezvoltarea carierei. Și promovează incluziunea prin recrutarea persoanelor pensionate din generația baby boom și a persoanelor cu dizabilități”, a subliniat fondatoarea platformei.
Potrivit acesteia, FlairMakers modelează astfel un viitor mai echitabil și mai durabil pentru muncă.
„Fiind o poartă de intrare în industrie pentru noile talente, cultivarea și dezvoltarea abilităților lor este esențială, motiv pentru care investim in «service education», spune Raluca Epureanu, fondatoarea FlairMakers
Un model cu succes confirmat
Raluca consideră că FlairMakers va schimba radical regulile jocului pentru companiile din domeniul ospitalității. Oferind acces la un grup de freelanceri, platforma ajută întreprinderile să mențină calitatea serviciilor, chiar și în perioadele de vârf.
„Eu am crescut într-o industrie a ospitalității în care a lucra 16 ore pe zi era văzut ca o insignă de onoare, fără a înțelege consecințele. Cu FlairMakers, ne-am angajat să promovăm o cultură a bunăstării (“wellbeing culture”), arătând ca «hospitality journeys» pot oferi mai mulți bani și mai puține ore. Este timpul pentru o schimbare sistemică”, a declarat Raluca Epureanu.
Raluca are toate motivele să fie încrezătoare. FlairMakers este inspirată de succesul unor platforme similare la nivel global. În Statele Unite, o companie comparabilă a ajuns deja la o evaluare de 160 de milioane de dolari. Valoarea confirmă potențialul enorm al acestui model de afaceri.
Iar fondatoarea plaformei este decisă să îl valorifice. FlairMakers strânge în prezent fonduri pe Seedblink, invitând investitorii să facă parte din această inițiativă revoluționară care promite să revoluționeze industria ospitalității.