La discuțiile de la această masă rotundă a participat și Raluca Florea, Business Manager la SGS România, subsidiara locală a companiei SGS. aceasta din urmă este una dintre cele mai importante companii de testare, inspecție și certificare din lume. Este recunoscută la nivel mondial drept lider în domeniul sustenabilității. Anul acesta SGS ocupă locul 6 în topul TIME al celor mai sustenabile companii și este inclusă în clasamentul Europe’s Climate Leaders 2024, întocmit de Financial Times.
SGS ajută companiile la momentul potrivit
„Sustenabilitatea este un subiect foarte complex. Pe partea de business, foarte multe companii consideră că este suficient să citează, să vadă, să urmărească ce se întâmplă. Nu apelează la suport, poate doar atunci când este foarte târziu. De aceea, se remarcă acum acele business-uri care au deja un istoric în spate, au luat măsuri în mod voluntar, fără a le impune legea. Acele companii sunt deja cu un pas înainte”, spune Raluca Florea. Reprezentanta SGS România punctează apoi că, atunci când nu mai ai această libere alegere, apar și problemele.
Pe mai departe, Raluca Florea aduce în discuție și fenomenul de greenwashing și afirmă că astfel de strategii, la urma urmei, ar face chiar mai mult rău decât bine. Căci, în prezent, impactul real contează cel mai mult. „O abordare corectă în ceea ce privește un management bazat pe sustenabilitate va da roade. Însă, iată că, între timp, vine și directiva europeană, fapt ce va putea provoca o anumită panică în rândul companiilor”.
„Această directivă ne cere acum să comunicăm despre toate acele elemente cu care o companie impactează mediul. Și va trebui să facem asta chiar dacă suntem după puși într-o lumină bună sau una mai puțin favorabilă. Unele companii își vor da seama că mai au de lucru pentru a ajunge la performanță în această privință”, conchide Raluca Florea.
„Sustenabilitate. De la producător la consumator”
Agenda evenimentului Masă rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator”, organizat de Capital și Infofinanciar, a urmărit tocmai drumul unor afaceri spre o economie circulară. Căci, companiilor din România le revine acum responsabilitatea de a seta obiectivele de sustenabilitate pe toate palierele de activitate. De asemenea, de la data de 1 ianuarie 2025, raportarea ESG (Environmental, Social, Governance) devine obligatorie.
În plus, consumatorii români se arată tot mai interesați de ceea ce înseamnă sustenabilitate. Însă, pentru ei, conceptul nu este unul înțeles pe deplin încă. De aceea, Masa rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator” este unul dintre evenimentele Capital și Infofinanciar care sunt organizat tocmai cu scopul de explica ceea ce se întâmplă acum și ceea ce ne așteaptă în perioada următoare.
Evenimentul este organizat cu sprijinul: Philip Morris România, Reciclad’OR, Romgaz, Comtim, Case Sustenabile și Rewire Interior Design. Partenerii media ai evenimentului sunt Evenimentul Zilei și InfoActual.