ING a transmis un avertisment tuturor clienților săi. Banca pornește în mesajul său de la poveștile copilăriei, când răufăcătorii se deghizau pentru a-i păcăli pe eroi.
Instituția spune că la fel se întâmplă și acum. Doar că, în loc de mama vitregă, avem fraudatori care se dau drept angajați ING pentru a-ți fura datele de cont.
Acest tip de înșelătorie se numește „impersonare”. În continuare, banca dă detalii despre cum să recunoști astfel de fraude.
Cum funcționează înșelătoria numită „impersonare”?
Fraudatorii se prezintă ca angajați ING. Ei te contactează și pretind că sunt „reprezentanți ai băncii”. Scopul este de a-ți obține informații sensibile. Ei îți vor cere detalii personale, precum:
- Numele de utilizator și parola
- Codul de autorizare pentru aplicația de internet banking
- Numărul și data de expirare a cardului, CVV-ul
- Sau, în unele cazuri, chiar și bani
ING spune că este esențial să nu furnizezi aceste informații decât prin canale oficiale și securizate. Fiind atent la astfel de tentative, poți să te protejezi de astfel de înșelătorii.
Ce urmăresc fraudatorii
- Furtul identității tale și utilizarea datelor personale în mod fraudulos.
- Accesul neautorizat la contul tău, pentru a-ți folosi banii cum doresc.
- Sustragerea banilor din contul sau cardul tău de credit.
- Șantajul sau alte forme de manipulare.
Cum să identifici dacă cineva NU este angajat ING
- Dacă numărul de telefon are un prefix internațional, nu este angajat ING.
- Dacă adresa de email pare neobișnuită sau suspectă, nu este angajat al băncii.
- Dacă persoana nu știe numele tău atunci când te contactează, nu este angajat al instituției.
- Dacă îți cere numele de utilizator și parola pentru Home’Bank, nu este angajat ING.
- Dacă solicită datele complete ale cardului, inclusiv codul CVV, nu este angajat al băncii.
- Dacă îți cere acces la calculator, tabletă sau telefon, nu este angajat ING.
- Dacă te solicită să instalezi o aplicație care preia controlul dispozitivului tău, nu este angajat ING.
Ce să faci dacă suspectezi un atac
- Verifică ultimele tranzacții și contactează banca dacă observi tranzacții necunoscute.
- Blochează imediat cardurile bancare dacă ai orice suspiciune de compromitere.
- Sună la banca pentru a confirma identitatea persoanei care te-a contactat
- Informează atât banca, cât și poliția despre incident.