Rămâi fără bani în cont imediat! Avertisment pentru românii care folosesc BOLT

Bolt

O nouă schemă de fraudă circulă pe internet, având ca țintă utilizatorii aplicației de transport Bolt. Tot mai multe persoane au fost înșelate și au rămas fără bani în conturi.

Escrocherie pe aplicația Bolt: Clienții sunt expuși la riscul de a pierde bani din conturile bancare

Cazurile se înmulțesc rapid, iar escrocii par să se folosească de tehnici tot mai sofisticate pentru a păcăli clienții. Rux, o fostă câștigătoare a emisiunii „Bravo, ai stil!”, a adus în atenție această situație după ce o prietenă de-a sa a fost victima unei astfel de înșelăciuni și a pierdut o sumă considerabilă.

Cum funcționează frauda din aplicația Bolt?

Metoda utilizată de escroci implică o capcană bine gândită, concepută să pară cât se poate de legitimă pentru utilizatorii aplicației Bolt. În timpul procesului de comandare a unei curse, după ce clientul inițiază o cerere, apare o fereastră în aplicație care îi solicită utilizatorului să introducă numărul de telefon. Această cerere vine cu pretextul că aplicația a întâmpinat o eroare și nu poate continua procesul fără această verificare.

De îndată ce utilizatorul introduce numărul de telefon, este trimis un cod de autorizare pe aplicație, similar cu cel folosit pentru autentificare în diverse servicii bancare sau aplicații de securitate. Escrocii, folosindu-se de această autorizare, preiau controlul asupra contului Bolt al victimei și, implicit, au acces la cardurile bancare asociate acestuia. După ce codul este introdus și validat, banii din contul utilizatorului pot fi retrași sau folosiți pentru plăți neautorizate.

Această metodă este extrem de periculoasă, deoarece majoritatea utilizatorilor aplicației Bolt au deja cardurile bancare înregistrate în conturile lor pentru a simplifica plățile. Astfel, imediat ce escrocii obțin acces la cont, ei pot începe să facă tranzacții fără a întâmpina obstacole suplimentare, ceea ce duce la pierderi financiare imediate.

Relatare pe TikTok despre frauda pe Bolt

Rux, câștigătoare a emisiunii „Bravo, ai stil!”, a relatat această experiență pe platforma TikTok, povestind cum o prietenă de-a sa din Londra a fost victima acestei escrocherii și a pierdut 600 de lire sterline. Persoana afectată și-a pierdut banii după ce escrocii au preluat controlul contului său de Bolt și au început să facă curse folosindu-i cardul bancar asociat.

Rux a oferit detalii despre cum funcționează această înșelătorie și a avertizat publicul cu privire la pericolul pe care îl prezintă: „Vreau să vă zic și eu o chestie la care trebuie să aveți grijă. Am văzut-o și eu pe TikTok, dar n-am luat-o în serios. Dar aseară mi-a povestit o prietenă, care locuiește în Londra, cu noua metodă de fraudă. Fiți atenți și dați mai departe! Se pare că… îți comanzi o cursă la Bolt și în timp ce aplicația îți caută un șofer, îți apare un mesaj să îți introduci numărul de telefon pentru că s-a blocat aplicația.”

Rux a descris pașii prin care se desfășoară frauda: „Tu îți pui numărul de telefon, că, na, crezi că aplicația îți zice chestia asta. După ce ți-ai pus numărul, scrie acolo că vei primi un cod de autorizare în aplicație pe care tu dai OK. Din nou, tu crezi că este aplicația și e ceva de securitate din aplicație. După ce ai făcut lucrul ăsta, ți se fură contul. Te trezești că se fac curse pe cardul tău, cu contul tău.”

Posibilitatea de recuperare a banilor

Un aspect îngrijorător pe care Rux l-a subliniat este faptul că aplicația Bolt nu își asumă răspunderea pentru astfel de fraude. În cazul în care utilizatorii cad victime ale acestei înșelătorii, singura lor modalitate de a recupera banii pierduți este prin intermediul băncii. Instituțiile financiare au proceduri pentru contestarea tranzacțiilor neautorizate, însă acestea pot fi de durată și nu întotdeauna garantate.

„Rux a transmis că singura metodă de recuperare a banilor este prin bancă pentru că aplicația nu își asumă responsabilitatea în cazul acestor escrocherii”, a adăugat ea în mesajul său pe TikTok.