Email-ul care te lasă fără bani pe card
Rămâi imediat fără bani pe card! Cetățenii din Germania sunt avertizați cu privire la o nouă metodă prin care infractorii cibernetici încearcă să facă rost de bani.
Având în vedere că mulți români pleacă în Germania să lucreze, iar unii dintre ei rămân acolo definitiv, și ei ar putea cădea în capcana hoților.
Potrivit centrului de consiliere pentru consumatori, hoții cibernetici se folosesc acum de identitatea băncii Sparkasse pentru a pune mâna pe banii oamenilor.
Escrocheria care te lasă fără bani pe card
Hoții cibernetici au început să trimită email-uri folosindu-se de elementele vizuale ale băncii Sparkasse, în care prezintă o nouă procedură de securitate numită DigiSaveSecure+.
Aceasta este dedicată pentru clienții cu vârsta de peste 50 de ani, ceea ce înseamnă că atacatorii cibernetici se bazează pe faptul că seniorii nu au prea multă experiență cu internetul.
În email, hoții le spun seniorilor că, pentru a putea folosi în continuare contul, trebuie să facă o modificare în următoarele 72 de ore.
Mai mult, în email-urile respective se mai arată că aceștia ar putea beneficia de și 3,58% pentru achizițiile pe care le vor face în următoarele 12 luni, ceea ce ar însemna până la 350 de euro.
Oricât de tentată este oferta, nu trebuie să o accesați. Nu numai că nu primiți niciun ban, însă rămâneți și fără cei pe care îi aveți deja pe card.
Infractorii păcălesc oamenii prin phishing
Metoda aceasta este des folosită de către infractorii cibernetici, iar în limbajul de specialitate se numește phishing.
Phishing-ul este o infracțiune cibernetică prin care o țintă sau mai multe ținte sunt contactate prin e-mail, telefon sau mesaj text de către o persoană care se prezintă ca fiind o instituție legitimă pentru a convinge persoanele să furnizeze date sensibile, cum ar fi informații de identificare personală, detalii bancare și de card de credit și parole.
Informațiile sunt apoi folosite pentru a accesa conturi importante și pot duce la furt de identitate și pierderi financiare.
Metode pentru a te apăra împotriva phishing-ului
Deși hackerii inventează în mod constant noi tehnici, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă proteja.
Pentru a vă proteja împotriva mesajelor spam, se pot utiliza filtre de spam. În general, filtrele evaluează originea mesajului, software-ul utilizat pentru a trimite mesajul și aspectul mesajului pentru a determina dacă acesta este spam. Ocazional, filtrele de spam pot bloca chiar și e-mailuri din surse legitime, astfel încât nu sunt întotdeauna 100% precise.
Setările browserului ar trebui modificate pentru a împiedica deschiderea site-urilor frauduloase. Browserele păstrează o listă de site-uri web false și, atunci când încercați să accesați site-ul web, adresa este blocată sau este afișat un mesaj de alertă. Setările browserului ar trebui să permită deschiderea doar a site-urilor web de încredere.
Băncile și organizațiile financiare folosesc sisteme de monitorizare pentru a preveni phishing-ul. Persoanele fizice pot raporta phishing-ul la grupurile industriale, unde pot fi luate măsuri legale împotriva acestor site-uri frauduloase.
În general, e-mailurile trimise de infractorii cibernetici sunt mascate astfel încât să pară a fi trimise de o întreprindere ale cărei servicii sunt utilizate de către destinatar. O bancă nu vă va solicita informații personale prin e-mail și nici nu vă va suspenda contul dacă nu vă actualizați datele personale într-o anumită perioadă de timp. De asemenea, cele mai multe bănci și instituții financiare oferă, de obicei, un număr de cont sau alte detalii personale în cadrul e-mailului, ceea ce asigură că acesta provine dintr-o sursă de încredere.