Rămâi pe loc fără bani pe card! Avertisment la nivel național! E simplu să cazi în plasă

telefon

SURSA FOTO: Dreamstime

Toți românii trebuie să fie foarte atenți! Escrocii vă pot lăsa rapid fără niciun ban pe card. Poliția Română a tras deja semnalul de alarmă. „Grijă mare să nu ajungi în situația asta!” Iată la ce trebuie să fim atenți.

Escrocii încearcă să vă fure banii prin mesaje false

Poliția Română ne avertizează că există tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice. Trebuie să avem mare grijă la ce mesaje răspundem. În prezent, prin aplicaţii de mesagerie şi/sau SMS, escrocii ne trimit mesaje despre deconectarea de la reţeaua de energie electrică din cauza neplății facturilor. În aceste mesaje, ei ne îndeamnă să accesăm un link pentru a plăti soldul restant, însă prin acel link ei ne fură banii de pe card.

Dacă ați primit un astfel de mesaj, NU accesați acel link! Dacă nu sunteți siguri dacă v-ați plătit sau nu factura la timp, atunci adresați-vă direct distribuitorului dumneavoastră.

„Grijă mare să nu ajungi în situația asta! Aaaa… nu pentru neplata facturii de curent electric. Bine nici așa nu este recomandat. Vorbim strict despre situația în care ești contactat pe aceasta cale deloc reală! Este o mare păcăleală care te poate lăsa fără bani și apoi cu ce mai plătești factura reală? Pas la scam!  Interesați-vă la distribuitorul oficial despre statusul facturii! Seară bună oameni vigilenți”, a fost mesajul postat, marți seară, pe pagina oficială de Facebook a Poliției Române.

Electrica Furnizare reclamă tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice

Vă amintim că, zilele trecute, și Electrica Furnizare a anunțat că există astfel de tentative de fraudă în România.

„Electrica Furnizare se delimitează de orice mesaj trimis clienţilor săi care îndeamnă la efectuarea plăţii prin accesarea de link-uri. Electrica Furnizare nu a solicitat şi nu va solicita, prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie şi/sau SMS, realizarea de plăţi prin accesarea de link-uri, compania încurajând clienţii să utilizeze canalele oficiale de plată, cunoscute şi promovate constant în rândul acestora: MyElectrica, ATM-uri, terminale de plată, internet banking, virament bancar, agenţiile şi sucursalele băncilor partenere, punctele de plată Paypoint, centrele de plată un-doi ale Mobile Distribution, serviciul Westaco Express”, scrie într-un comunicat de presă emis de către Electrica Furnizare.

Electrica Furnizare le recomandă clienţilor săi:

  • să nu ia în considerare şi să nu acceseze link-uri de plată sugerate în comunicări transmise via aplicaţii de mesagerie şi/sau SMS;
  • să nu introducă date cu caracter personal sau să efectueze plăţi în pagini nesecurizate;

„O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afişat de browser-ul utilizat, precum şi prezenţa literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiţii de siguranţă) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informaţiile despre tranzacţie nu sunt divulgate către terţi. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată”, au explicat specialiștii de la Electrica Furnizare.

Dacă credeți că ați primit mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice, informați compania printr-un e-mail la: clienti@electricafurnizare.ro.