Potrivit informațiilor oferite de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), aceste mesaje anunţă în mod fals că procesul de rambursare a taxei a fost finalizat, încercând să inducă în eroare destinatarii.
ANAF subliniază că aceste emailuri nu sunt transmise de instituţie
Potrivit ANAF, aceste emailuri nu sunt transmise de instituţie, care comunică în mod securizat cu contribuabilii exclusiv prin intermediul Spaţiului Privat Virtual. În mesajele false există câteva elemente suspecte care ar trebui să alerteze destinatarii. Printre acestea se numără adresa de email utilizată pentru expediere, precum „Anafroo@wildapricot.org”, precum şi denumirea eronată a instituţiei, „Administraţia Naţională a Fiscalităţii”.
Un alt aspect alarmant este îndemnul din email de a accesa o pagină de internet unde sunt solicitate date personale. ANAF reiterează recomandarea fermă de a nu da curs acestor emailuri înşelătoare, de a nu accesa linkurile sau documentele incluse în conţinutul acestora.
„Atenţie! Emailuri false în numele ANAF! ANAF atenţionează contribuabilii cu privire la emailuri false transmise în numele instituţiei, prin care contribuabilii sunt înştiinţaţi că procesul de rambursare a taxei a fost finalizat.
Aceste mesaje nu sunt transmise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, care comunică securizat, cu contribuabilii, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual”, a transmis Agenţia Naţională de Administrare Fiscală într-un comunicat.

Contribuabilii sunt sfătuiţi să verifice întotdeauna autenticitatea mesajelor primite
Pentru a evita posibilele fraude, contribuabilii sunt sfătuiţi să verifice întotdeauna autenticitatea mesajelor primite şi să utilizeze doar canalele oficiale de comunicare ale ANAF. Orice suspiciune privind astfel de tentative de fraudă poate fi semnalată instituţiei pentru a fi luate măsurile necesare.
„Mai mult, există şi îndemnul de a accesa o pagină de internet, în care se solicită date personale.
Reiterăm, ca de fiecare dată, recomandarea de a nu da curs acestor emailuri înşelătoare, de a nu accesa linkurile sau documentele din conţinut”, este scris în comunicat.
În cazul în care un contribuabil primeşte un astfel de email, este recomandat să nu furnizeze informaţii personale şi să nu descarce fişierele ataşate. Autorităţile încurajează raportarea acestor tentative de fraudă, astfel încât să poată fi prevenite eventuale prejudicii. Fiind vigilenţi, contribuabilii pot contribui la combaterea atacurilor cibernetice şi protejarea datelor personale.