Ea a precizat că a avut discuţii cu managerul belgian al companiei aeriene şi i-a solicitat acestuia să spună care sunt măsurile pe care doreşte să le implementeze la TAROM.
‘Am avut discuţii cu Heinzmann. Mandatul domnului Heinzmann se va termina pe 19 noiembrie. Ceea ce am cerut domnului Heinzmann a fost să vedem şi noi care sunt măsurile pe care, până la 19 noiembrie, doreşte să le implementeze şi în ce fel aceste măsuri vor avea un impact pozitiv asupra companiei TAROM. Este singurul lucru care mă interesează şi ne interesează ca minister: compania TAROM să fie eficientă şi ce măsuri sunt luate pentru a eficientiza, pentru că este un management privat şi nu putem să interferăm în managementul privat’, a afirmat ministrul.
Întrebată dacă are în vedere un înlocuitor pentru Heinzmann, Ramona Mănescu a răspuns negativ.
‘Nu am altă soluţie şi nu am demarat nicio procedură pentru alegerea unui alt manager privat. Vă vom anunţa în momentul în care acest lucru va fi evident că se va întâmpla’, a subliniat aceasta.
Directorul general al TAROM, Christian Heinzmann, a arătat, în 13 septembrie, că a lucra în România este mai complicat decât în ţări precum Albania sau Bangladesh.
‘Este foarte complicat, ca să fiu onest. Am fost în diferite locuri şi aici similar, dar un pic mai complicat’, a arătat, vineri, Heinzmann întrebat care este părerea referitoare la România.
Acesta a explicat că a lucrat ca CEO la companii de transport aerian în Albania sau în Bangladesh, precizând că în Albania a fost mai uşor, mai clar şi mai puţin birocratic decât în România.
Întrebat dacă ar dori să mai rămână la conducerea companiei după noiembrie, Heinzmann a spus că ar dori să rămână dacă ar fi posibil acest lucru şi a precizat că acesta nu depinde de el, ci de Guvern, de board şi de acţionari.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în 1954. Din iunie 2010, este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), iar din 2000 este membră a Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA). AGERPRES