‘Susţinem această iniţiativă, care stabileşte direcţia de dezvoltare a sistemului european de transport pe termen lung, deoarece reducerea dependenţei de petrol în transporturi este foarte importantă. Un astfel de semnal este esenţial pentru a mobiliza capitalul privat, nu numai în ceea ce priveşte dezvoltarea vehiculelor, dar şi în ceea ce priveşte implementarea infrastructurilor de alimentare cu combustibili alternativi’, a declarat Ramona Mănescu, într-un comunicat remis AGERPRES de către Ministerul Transporturilor.
Potrivit comunicatului, principalul subiect al reuniunii îl constituie Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind instalarea infrastructurii pentru combustibilii alternativi, propunere ce vizează două moduri de transport: rutier şi naval, pe reţeaua trans-europeană de transport (TEN-T).
‘Obiectivul general al iniţiativei este de a asigura furnizarea unei reţele suficiente de infrastructură, favorizând astfel pătrunderea pe piaţă a vehiculelor şi a navelor pe bază de combustibili alternativi. Propunerea vizează implementarea unei astfel de infrastructuri până în 2030’, se mai spune în comunicat.
Pe agenda de lucru a reuniunii au mai figurat subiecte legate de stadiul dezbaterilor pe marginea regulamentului privind Agenţia pentru Căi Ferate a Uniunii Europene, precum şi regulamentul referitor la drepturile pasagerilor în transportul aerian.
În încheiere a avut loc dezbaterea miniştrilor având ca obiect proiectul privind Decizia de deschidere a negocierilor cu Brazilia, în vederea stabilirii unui acord global referitor la serviciile de transport aerian.
SURSA: Agerpres