Primele imagini cu noul model Range Rover Electric

S-a deschis lista de așteptare la noul model Range Rover Electric, înainte de oferirea posibilității de a comanda oficial modelul. Noul model 100% electric va beneficia de performanțe comparabile cu ale vârfului de gamă Range Rover V8.

Pentru context, actualul Range Rover full-size este modelul SV, care dispune de un sistem de propulsie V8 mild-hybrid care dezvoltă 606 CP. De asemenea, modelul SV reușește să parcurgă distanța de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și atinge o viteză maximă de 260 km/h.

De asemenea, producătorul britanic promite și capabilități pe teren accidentat. Acestea au fost dezvoltate intern de specialiștii Land Rover și au reprezentat cartea de vizită a mărcii de la apariția sa, în 1970.

„Începe o nouă eră pentru marca Range Rover: un SUV de lux original, disponibil acum în varianta 100% electric”, a declarat Geraldine Ingham, Director General, Range Rover.

Urmează testarea în regim real a prototipului, iar inginerii au ca obiectiv crearea unui model silențios, cu o configurație de reducere activă a zgomotului la rulare. De asemenea, sistemul audio va avea un design original și nivel de confort va fi unul de excepție.

„Suntem pe cale să creăm cel mai silențios și rafinat model Range Rover din toate timpurile. Ingredientele magice care stau la baza succesului Range Rover sunt aceleași: design minimalist și atemporal, habitaclu confortabil și funcționalitate – iar acum toate acestea sunt disponibile fără emisii de noxe”, a spus Thomas Müller, Director Executiv, Dezvoltare produs, JLR.

Modelul electric va fi fabricat în Regatul Unit

Primul vehicul la scară reală a fost realizat după un an de dezvoltare virtuală, în care s-a pus accentul pe robustețea caroseriei, analiza sistemelor integrate, precum și traversarea vadurilor cu o viteză de 50 km/h.

Testarea rutieră a fost făcută din Suedia până în Dubai, la temperaturi cuprinse între -40 °C și +50 °C.

Noul Range Rover Electric va fi proiectat și fabricat în Regatul Unit, pe platforma Modular Longitudinal Architecture (MLA – arhitectură longitudinală modulară), la fabrica de la Solihull, alături de alte modele Range Rover hybrid și plug-in hybrid.

Pentru prima dată, bateriile și unitățile electrice de propulsie (EDU) vor fi construite și asamblate la noul centrul de producție pentru propulsoare electrice de la Wolverhampton, Regatul Unit, în vederea îndeplinirii obiectivului zero emisii de carbon, stabilit de Range Rover pentru 2039.

Range Rover electric
SURSA FOTO: Range Rover
SURSA FOTO: Range Rover
SURSA FOTO: Range Rover