Institutul pentru Cercetare Economică (IFO) din Germania a realizat un test comparativ între o maşină electrică, Tesla Model 3, şi una cu motor diesel, Mercedes-Benz C220d, dorind să afle care poluează, de fapt, mai mult mediul înconjurător.
Răspunsul la prima vedere este simplu: maşina electrică are emisii zero, aşa cum se laudă toţi producătorii. Problema este însă alta, atrag atenţia cei de la IFO. Atunci când luăm în discuție și dioxidul de carbon emis pe durata producției bateriei mașinii electrice, “în cel mai bun caz, emisiile sunt puțin peste cele generate de un motor diesel, pentru că altfel, sunt mult mai mari”, notează autoexpert.ro.
Calculele IFO arată că producția unui Tesla Model 3 în Germania duce la emisii între 156 și 181 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu un Mercedes-Benz C220d, care produce 141 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Producția de mașini electrice în Germania mizează, într-o proporție uriaşă, pe puterea generată de cărbuni. China este liderul mondial în producția de baterii, folosind tot puterea generată de cărbuni pentru a construi baterii pentru mașini electrice, considerate mașinii cu emisii zero. 65% din energia electrică folosită în producția acumulatorilor se obține din cărbuni.
Nu numai producţia bateriilor, ci şi încarcarea automobilelor electrice este o sursă importantă de emisii de dioxid de carbon, se mai arată în raportul IFO. Germania, de exemplu, obține 35% din energie cu ajutorul centralelor electrice care folosesc tot cărbune, astfel că, din încărcarea bateriei unui model Tesla, rezultă 83 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.