Raportarea SAF-T, obligatorie pentru marii contribuabili din ianuarie 2022 (P)

Aproape în fiecare an avem de-a face cu o nouă declarație sau noi formulare de completat, noi obligativități și de fiecare dată suntem luați prin surprindere. De data aceasta încă din vara acestui an am fost informați de către ANAF cu privire la aspectele legate de implementarea SAF-T, având în vedere că reprezintă una din cele mai importante transformări pe care le-a suferit sistemul fiscal din România până în prezent.

SAF-T este un standard internațional pentru schimbul electronic de date contabile între contribuabili și autoritățile fiscale. Obligația de raportare SAF-T este în prezent pusă în aplicare în mai multe tări europene, iar în România, implementarea fișierului standard de raportare SAF-T se va realiza începând cu ianuarie 2022 și este obligatorie, conform Ordonanței Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală.

Pentru a veni în întâmpinarea oricăror companii și a facilita raportările pe care acestea trebuie să le transmită către autoritățile fiscale din România, Arggo Consulting a dezvoltat o soluție de raportare SAF-T care să îndeplinească cerințele legale.

Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo Consulting:

„Aspectele legate de implementarea SAF-T trebuie tratate cu atenție, de către toate companiile indiferent că acestea fac parte din categoria mari sau mici contribuabili. Este adevărat că marii contribuabili vor fi primii care trebuie să depună fișierul SAF-T (prin Declarația informativă D406), în februarie 2022 pentru luna ianuarie 2022, urmați de contribuabilii mijlocii în 2023, și de contribuabilii aflați în categoria micilor contribuabili, în 2025. Soluția Arggo SAF-T for Dynamics, care este deja în proces de testare și implementare la câțiva dintre clienții noștri este ideală pentru orice companie.

Am dezvoltat această declarație ca o extensie independentă de pachetul de localizare și în acest moment putem ajuta în implementare orice companie fără să afectăm dezvoltările existente la nivelul bazei de date. Soluția este ușor de utilizat în extragerea datelor din sistem și a generării de fișiere XML, răspunzând cerințelor fiscale și îndeplinind obligațiile pe care orice companie trebuie să le respecte către autoritățile fiscale.”

Companiile vor fi obligate să transmită autorităților un volum considerabil de informații contabile și fiscale legate de activitatea lor comercială, într-un format predefinit, dar destul de complex.

„Timpul este o resursă care ne lipsește tuturor și în aceste condiții, dincolo de eforturile pe care companiile trebuie să le depună în termeni de alocare a echipelor și resurselor financiare, este esențial ca acestea să înceapă implementarea cât mai rapid. Acest lucru este necesar pentru a verifica disponibilitatea datelor solicitate de schema SAF-T, pentru a mapa datele referitoare la taxele necesare raportării, pentru a alege o soluție ERP de raportare și pentru a avea timp să testeze raportarea până în momentul în care aceasta devine obligatorie.

De toate acestea ne putem ocupa, iar companiile care iau în considerare achiziționarea unei soluții financiar-contabile sau cele care au în plan schimbarea soluției existente cu un ERP trebuie să ia în calcul că o implementare nouă poate dura, în funcție de mărimea și complexitatea afacerii, între 3 și 12 luni.” a declarat Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo Consulting.

Arggo Consulting oferă soluții complete aferente SAF-T prin Declarația Informativă D406: mapare date – cu informațiile disponibile în ERP, export în fisier XML unic sau multiplu, actualizare nomenclatoare integrată, suport în validarea fișierului cu DUK Integrator.

În obținerea declarației, toate informațiile necesare se extrag automat, iar utilizatorii vor avea o procedură detaliată pe care o pot urma pentru parametrizări și verificări. Astfel, cu ajutorul soluției Arggo SAF-T for Dynamics toți pașii sunt finalizați în sistemul informatic înainte ca fișierul semnat electronic să fie transmis pe o rețea securizată către portalul ANAF.

Arggo Consulting este o companie românească specializată în furnizarea de servicii de consultanță, care creează și implementează soluții de software pentru companii din diverse industrii și domenii. Portofoliul Arggo Consulting cuprinde atât soluții și produse de business semnate Microsoft, cât și soluții proprii. Printre clienții companiei enumerăm: Băneasa Shopping City, KFC, Pizza Hut, Baumit, Doctor Leahu, Aquila, Blue Air, Automobile Bavaria, Agrii, Qualitance, Libra Bank, Kruk, Klarwin, Kwizda Agro, Klass Wagen, Viarom, Titan Machinery etc.