Solicitare CIV. De ce documente au nevoie șoferii

Solicitare CIV. Potrivit informațiilor oferite de RAR, există mai multe documente și proceduri importante pe care solicitanții trebuie să le cunoască. Iată ce documente trebuie să prezentați pentru solicitarea CIV, potrivit instituției:

  • actul de identitate;
  • cererea de activitate RAR, care trebuie completată și semnată pe propria răspundere;
  • documentul de înmatriculare al vehiculului din țara de proveniență, în original;
  • certificatul de conformitate (CoC) emis de producătorul vehiculului, necesar pentru vehiculele ale căror emisii de poluanți și CO2 au fost măsurate conform procedurii WLTP, de obicei pentru vehiculele fabricate după 31.08.2018. Dacă acest certificat nu v-a fost furnizat de fostul proprietar, trebuie să contactați producătorul sau reprezentantul acestuia. În ultima instanță, RAR poate obține, contra cost, informațiile necesare din CoC pentru a finaliza procedura de eliberare a CIV;
  • documentul de achiziție intracomunitară (factură, contract de vânzare-cumpărare etc.), în original sau sub formă de copie lizibilă.

Potrivit celor de la RAR, în conformitate cu OUG nr. 120/2021, obligația de a solicita și obține CIV de la RAR revine achizitorului intracomunitar, care poate solicita eliberarea acestui document fie personal, fie printr-un împuternicit legal. În cazul în care cererea se face prin împuternicit, este necesar să fie prezentată împuternicirea în original.

„Conform OUG nr.120/2021, obligativitatea solicitării și obținerii CIV de la RAR îi revine achizitorului intracomunitar, care poate cere eliberarea acestui document în mod direct sau printr-un împuternicit legal. În cel de-al doilea caz, este necesar să prezentați împuternicirea în original”, au precizat aceștia într-o postare pe pagina oficială de Facebook.

Angajații RAR, obligați să scaneze și să transmită în format digital documentul de achiziție intracomunitară către ANAF

De asemenea, începând cu 25.07.2022, angajații Registrului Auto Român au obligația de a scana și transmite în format digital documentul de achiziție intracomunitară către ANAF. Cele mai importante proceduri care se realizează în timpul vizitei la RAR pentru obținerea CIV sunt certificarea autenticității vehiculului, verificarea tehnică, inspectarea respectării configurației din documentele de omologare și verificarea vehiculului în bazele de date accesibile conform atribuțiilor legale.

În încheiere, cei de la RAR au precizat că, pentru a efectua această activitate, este necesar să se obțină mai întâi o programare, fie prin call-center, fie prin intermediul site-ului. Aceasta este concluzia transmisă.