Rareș Bogdan a dat detalii cruciale ventru viitorul României: Ce autostrăzi se vor construi din banii europeni primiți prin PNRR, în condițiile în care Bruxellesul și-a dat acordul va fondurile europene să poată fi folosite pentru dezvoltarea infrastructurii.
Prim-vicepreședintele PNL a precizat că, pe lângă autostrăzi, nici căile ferate nu vor fi ocolite de finanțarea europeană.
Rareș Bogdan a dat detalii cruciale ventru viitorul României: ”Scoatem Moldova din izolare”
”Vorbim de A7 Ploiești – Buzău: 378 milioane, conform unui deviz finanțat în 2014-2020, este Buzău – Focșani: 512 milioane, Focșani – Bacău: 590 de milioane de euro, Bacău – Pașcani: 424 de milioane, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului pe A8: 495 de milioane, Leghin – Pașcani, la fel, și Nădășelu – Poarta Sălajului: 410 milioane. Astea sunt sumele pentru construcția de autostrăzi pe Autostrada A7, A8 și, parțial, A3”, a spus Rareș Bogdan sâmbătă seară, la Antena 3.
Europarlamentarul a dat asigurări că ”există finanțare pentru a scoate Moldova din izolarea în care s-a aflat”.
Trebuie precizat că Florin Cîțu a avut săptămâna trecută un maraton de întâlniri cu oficialii de la Bruxelles. Premierul s-a întâlnit, miercuri, cu Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă a Comisiei Europene, cu care a discutat despre Planul Național de Redresare și Reziliență.
El a avut o întrevedere și cu comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean. Marți seară, Florin Cîțu, a avut o cină de lucru cu Ursula von der Leyen.
”O să fim ultimii papagali ai Europei”
Premierul a încercat să îi convingă pe oficialii europeni de necesitatea ca România să primească toți banii din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Prin urmare, 27% din banii din PNRR vor merge pentru construirea de autostrăzi. Totodată, miliarde de euro vor fi alocate și pentru Sănătate, Educație și Energie.
Însă, printre condițiile puse de Comisia Europeană este cea ca PNRR să fie prezentat în Parlament.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a afirmat că, pentru aceste autostrăzi, el și Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, își pun capul la bătaie și își riscă cariera politică:
”Ăsta este pariul pentru care eu și colegul Cătălin Drulă ne punem capul la bătaie și ne riscăm cariera politică. Dacă noi vom obține bani mulți din PNRR pentru autostrăzi și nu vom putea să facem autostrăzile până în anul 2026, o să fim ultimii papagali ai Europei că am luat această decizie.”, a afirmat Ghinea.
Sursă foto: INQUAM Photos, Octav Ganea.