Călin Georgescu a fost sau nu ajutat de PNL?

Se pare că au apărut noi informații legate de acuzațiile conform cărora PNL l-ar fi ajutat pe Călin Georgescu în campania electorală pentru alegerile prezidențiale. Câteva surse din partidul politic au povestit pentru Snoop.ro că de campania plătită s-ar fi ocupat Rareș Bogdan. Mai mult, întreaga campanie era foarte asemănătoare cu cea numită „Frate pentru Frate”, desfășurată de Rusia în Ucraina înainte de invazia militară.

Rareș Bogdan, însă, a negat că ar fi coordonat acea campanie electorală. El a explicat că problema TikTok era deja cunoscută la nivelul Uniunii Europene (UE) încă din martie 2024, iar Roberta Metsola chiar l-ar fi întrebat de ce în România existau atât de multe conturi pe această platformă. Rareș Bogdan a recunoscut că nici el nu avea un răspuns atunci. În plus, în realitate, campania PNL a fost „trolată” și i s-a părut nedrept faptul că nimeni din PNL nu a ieșit să clarifice lucrurile.

Un liberal, care a dorit să rămână anonim, a dezvăluit că cei care s-au ocupat de campania prezidențială lui Nicolae Ciucă ar fi fost Dan Motreanu, Rareș Bogdan, Lucian Bode și Ciprian Ciucu. Bode ar fi gestionat organizarea, Motreanu ar fi fost mai mult plecat prin țară alături de Ciucă, iar Bogdan ar fi rămas în București, responsabil de comunicare. Tot el s-ar fi întâlnit cu reprezentanții FameUp și Kensington.

Sursele din partidul politic au mai spus că Rareș Bogdan nu ar fi făcut nimic intenționat, ci că, pur și simplu, campania electorală ar fi fost abandonată pentru că nu a avut succes. De altfel, pentru ei era mai important că pe Facebook Nicolae Ciucă era ținta comentariilor care spuneau „votăm Călin Georgescu”, decât ce se întâmpla pe TikTok.

„Liderii care s-au ocupat de campania lui Ciucă au fost Dan Motreanu, Rareș Bogdan, Lucian Bode, Ciprian Ciucu. Bode a fost pe organizare, Motreanu a fost plecat foarte mult timp alături de Ciucă prin țară, iar la București a rămas Rareș Bogdan cu comunicarea. El s-a văzut cu cei de la FameUp și cu Kensington.

Nu îl bănuim pe Rareș Bogdan că a făcut ceva deliberat, pur și simplu au abandonat acea campanie, nu le-a păsat de ea pentru că a fost un eșec. Pe ei îi interesa că Ciucă era acaparat pe Facebook de comentarii cu «votăm Călin Georgescu», nu prea le-a păsat de TikTok”, au spus acele surse politice.

Reacția lui Rareș Bogdan

Rareș Bogdan a povestit că, în februarie-martie, Roberta Metsola l-a chemat și l-a întrebat despre creșterea utilizatorilor de TikTok din România, având 7,4 milioane de utilizatori, cel mai mare procent din Europa. Metsola l-a avertizat să fie atent în perspectiva alegerilor europarlamentare la ce se întâmplă pe TikTok, care ar deveni noul Facebook. Bogdan a recunoscut că nu știa că sunt atât de multe conturi și le-a povestit colegilor săi despre această discuție.

Mai târziu, în aprilie, în timpul unei vizite la Chișinău cu Nicolae Ciucă, a explicat unui jurnalist că reglementările pentru TikTok ar trebui să fie similare cu cele de pe alte platforme precum Facebook sau Instagram, pentru a preveni ingerințele externe.

Deși unii au interpretat greșit această propunere, Bogdan a spus că nu era vorba despre închiderea platformei, ci doar despre reglementarea ei corectă. Pentru el a fost o nedreptate că nimeni nu a ieșit să explice ce s-a întâmplat cu acuzațiile legate de implicarea PNL în campania electorală a lui Călin Georgescu.

PNL nu a fost implicat în acea campanie, care a fost „trolată” de o companie de prestigiu, Kensington Communication și FameUp. PNL nu s-a concentrat pe Călin Georgescu, ci pe George Simion și Elena Lasconi ca potențiali contracandidați pentru turul doi al alegerilor prezidențiale. Întreaga campanie a fost concentrată pe mesaje anti-extremism. Acuzațiile că PNL ar fi implicat în altceva sunt „culmea”.

„E o întreagă preocupare legată de ce se întâmplă în România, aseară am avut o discuție extrem de aplicată în care colegi europarlamentari din diverse țări din Portugalia, Italia, Slovacia, Polonia sau Germania am luat o cină de lucru la care a participat și Iulian Fota în care întrebările au curs 2 – 3 ore despre ce s-a întâmplat în România, ce se întâmplă cu mesajele din online.

În luna februarie- începutul lui martie, m-a chemat Roberta Metsola, să mă întrebe câteva chestiuni și m-a întrebat: ce anume se întâmplă în România cu creșterea TikTok, aveți 7,4 milioane de utilizatori, sunteți cu cel mai mare procent de utilizatori din Europa, aveți grijă la europarlamentare, la ce se întâmplă în zona online, în special TikTok, că e noul Facebook de acum 10 ani. M-am uitat și eu, nu știam că sunt atât de multe. Le-am spus colegilor mei în Modrogan, cam asta a fost discuția.

Prin aprilie eram cu Ciucă la Chișinău și într-o discuție cu un coleg jurnalist am explicat că ar trebui să fie aceleași reglementări și în cazul TikTok, așa cum sunt la Facebook, Instagram, X, ca să nu se permită ingerințe externe. Au sărit în capul meu că vreau să închid ceva, dar pentru mine nu e niciun motiv pentru a închide ceva, ci doar de a veni cu argumente. Eu știu că a fost o nedreptate făcută, nu mai vreau să îmi asum, sunt alții care să explice măsurile PNL, proiectele liberale, am făcut-o suficient cinci ani. E momentul ca alții să facă asta.

Mi s-a părut complet nedrept ce s-a întâmplat la final de an, nimeni nu a ieșit să explice prostia care se vehicula că PNL a fost implicat în campania lui Georgescu. PNL nu poate fi acuzat ca s-a implicat în campania aia, că s-a trolat o campanie a unei companii prestigioase, am încredere în Kensington Communication și FameUp. Că cineva a venit cu zeci de mii de conturi, situație imposibilă într-o situație normală, campania PNL a fost trolată, asta nu înseamnă că cineva a făcut asta deliberat.

Pentru noi, în septembrie – noiembrie dacă cineva spune că se uita cu atenție la Călin Georgescu minte. În cazul PNL ne uitam doar la George Simion și Elena Lasconi ca potențialii contracandidați pentru a intra în turul doi al alegerilor prezidențiale. În sondaje din ultimele 2 săptămâni nu fusese cotat cu mai mult de 7%, apoi l-am văzut la 9% pe Georgescu.

Nu ne uitam la Georgescu ca la un potențial jucător de tur 2, toată campania PNL prin FameUp a fost dusă prin mesaje antiextremism. E culmea ca PNL să fie acuzat de așa ceva. Ce să plătească PNL, PNL încă nu a terminat de plătit comenzile pentru campania candidatului la prezidențiale.

Unul dintre motivele creșterii extremismului în România e decizia Austriei de acum 2 ani cu repercusiuni incredibile asupra mentalului românesc, prin care României i-a fost interzis accesul în Schengen. Chestiunea asta a dus la mesaj ultranaționalist, suveranist, extremist. Bunăstarea niciodată nu creează extremism”, a explicat el în cadrul unei intervenții TV.

Rareș Bogdan
SURSA FOTO: Facebook, Rareș Bogdan