LIVE TEXT
Am avut parte de o creștere constantă în ultimii doi ani, deși anul a început cvu emotii din cauza agitației pe plan politic și social, începând cu luna martie, lucrurile s-au stabilizat și industria este acum pe un trend ascendent.
Tot ce se construieste, se construieste pe comandă, în funcție de proiect, pentru trei, patru clienti.
Deși au fost probleme de natură politică, legislativă și fiscală, sperăm să avem parte de mai mulți investitori străini în viitor.
Înainte de criză era „boom-ul” în industrie și economie, diferența se făcea prin vânzări și modalitățile de convingere a clienților. Acum se cer detalii pe partea de logistică, se verifică programele folosite, companiile vin în general cu un plan, înainte de începerea proiectului.
Costul unui șofer în Austria sau Germania este dublu față de costul unui șofer român. Dacă în România, costurile sunt în jur de 2000 de euro net, în Austria pot ajunge la 5000 de euro.
Nimeni nu își oprește din profit creșterea costurilor. Orice creștere de accize sau costuri la un transportator, nu va fi niciodata dedus din profitul lui, ci se duce mai departe la consumatorul final. Acciza este un impozit indirect și pentru cetățean.
Lipsa de autostrăzi îi obligă pe transportatori să livreze marfa pe timpul nopții.
Toate costurile transportatorilor români nu sunt costuri de dumping, există profit, poate ajunge până la 10% din cifra de afaceri.
Ideea de transport feroviar în România, ea fiind obligatorie în țări precum Elveția, e destul de departe de a fi implementată la noi în țară, deoarece viteza trenului este mai mică decât viteza tirurilor pe șosele și costurile de operare ale unui vagon pe partea de transport intermodal este atât de mare, încât nu este rentabil.
Un singur depozit din România este conectat la linia ferată. Se dorește construirea unui terminal modern de cale ferată, însă este un proiect dificil.
Este necesar tot ceea ce înseamnă parc logistic, să fie conectat la transport feroviar, să aibe cale ferată încă din depozit. Acest lucru ar diminua poluarea, zgomotul, praful și ar fi eficient din punct de vedere al timpului.
În România, toate discuțiile sunt fixate pe autostrăzi, deși o construcție de cale ferată care să conecteze toate depozitele logistice nu este un proiect greu de pus în aplicare.
Din păcate, din 2016 până în 2017, nu s-a schimbat nimic pe partea de infrastructură.
Un investitor, când vine în România găsește o piață de desfacere bună, cu indicatori economici buni, greu de spus dacă sunt sustenabili sau nu, dar există anumite rețineri, deoarece zona de investiții majore în România nu există. Astfel, partea de investiții străine se face întotdeauna în funcție de indicatorii economici.
Sunt foarte mulți șoferi români care lucrează pentru companii de transporturi în străinătate. Este greu pentru ei să vină în țară, deși o parte se întorc deoarece nu găsesc în străinătate ceea ce căutau, nu suficient de mulți se întorc să lucreze în România.
Creșterea de accize afectează, ea ajungând să fie suportată de client, însă, în general, contractele mari se negociază înainte și atunci e dificil să aplici aceste costuri pentru clienți, ajungând astfel să fie suportate de compania de transporturi, sau se împart costurile cu clienții, în funcție de cele negociate anterior.
Costurile echipamentelor sunt mari, un echipament de încărcare-descărcare poate ajunge la 50.000 de euro. Rafturile pentru depozit pot ajunge chiar și la 100.000 de euro, în special pe domeniul Farma, unde aceste rafturi au nevoie de condiții speciale de depozitare a mărfurilor, la fel cum sunt condiții speciale și de transportare a medicamentelor, acestea au nevoie de o anumită temperatură atunci când sunt transportate.
O nouă investiție într-un depozit este o strategie importantă de dezvoltare a unei companii de transporturi.
Nișarea pe anumite servicii produse este viitorul obligatoriu pe această piață, la fel cum este și pentru alte piețe, cum ar fi piața de retail.
Cifra de afaceri cu care Lagermax AED România va termina anul 2017 este de 14 milioane euro, în creștere cu două milioane față de anul trecut.