În opinia lui Şova, sistemul de taxare pentru infrastructura rutieră ar trebui schimbat abia după ce în România vor exista 1.500 de kilometri de autostradă funcţionali, potrivit news.ro.
Şova declarat că ministerul pe care îl conduce nu are în vedere introducerea unui sistem de taxare pe kilometru pentru şoferii care circulă pe autostradă.
„La un bun simţ mai mult tehnic pe care mi-l asum, nu cred că înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă funcţională statul român va adopta decizia de a schimba modelul de taxare”, a precizat ministrul, într-o emisiune la TVR.
Întrebat de ce şoferii ar trebui să plătească o taxă pentru utilizarea autostrăzilor, din moment ce plătesc deja vinieta, Lucian Şova a spus că nu are în vedere introducerea de alte taxe pe lângă cele deja existente.
„Pentru mine e o întrebare surpriză. Eu nu ştiu să aibă cineva şi până la urmă drumurile sunt alte infrastructura naţională de transport e a Ministerului Transporturilor şi eu am spus-o şi cu alte ocazii, nu vizăm introducerea unui nou sistem de taxare pe kilometru. A fost adus în discuţie acest subiect, dar acest subiect a fost generat de faptul că cei care au citit studiul de fundamentare pentru proiectul Ploieşti – Braşov, în acel studiu se viza ca o sursă de recuperare a investiţiei şi taxarea. Acest lucru se poate întâmpla doar atunci când acest şantier va fi gata, o dată. Şi al doilea, se va lua decizia la nivel politic, guvernamental, să schimbăm întregul sistem de taxare din România”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Lucian Şova a precizat că există norme europene care nu permit un „sistem dual”, respectiv concomitent taxare pe kilometru pe autostrăzi şi taxare în sistem vinietă pentru drumurile drumuri naţionale.