În ciuda problemelor legate de lanțurile de aprovizionare și a costurilor inițiale mai mari, industria auto raportează performanțe uimitoare la vehiculele electrice, Ford anunțând o rată de creștere de 139%, Volkswagen de 65% iar Tesla TSLA o creștere de 81%.
Cel mai probabil, performanța uimitoare a creșterii vânzărilor de vehicule electrice se datorează preocupărilor consumatorilor cu privire la prețul ridicat al benzinei, dar și stimulentelor fiscale, informează Forbes.
Creșterea prețurilor la pompă și creditele fiscale
Creșterea inflației după redresarea post pandemie, pe lângă invazia rusă a Ucrainei, a dus la creșterea vertiginoasă a prețurilor petrolului la nivel mondial, în SUA costul mediu pe galon (un galon = 3,78 litri) fiind de 4,25 dolari, comparativ cu 2,92 dolari în urmă cu un an. În timp ce costurile ridicate la pompă i-au determinat pe unii consumatori americani să ia în considerare achiziționarea de mașini electrice, creditele fiscale, inclusiv creditul fiscal federal de 7.500 de dolari, i-au încurajat și pe alții să facă schimbarea.
Deși viitorul sună bine pentru vânzările vehiculelor electrice, există o penurie alarmantă de materiale necesare, care pot limita capacitatea producătorilor de automobile de a satisface cerințele, menținând în același timp prețurile scăzute.
Penurie alarmantă de materiale din cauza mai multor factori
O combinație de factori contribuie la această penurie, inclusiv sancțiunile împotriva metalelor rusești, blocajele anti Covid din China, embargourile împotriva mineralelor provenite din Xinjiang și întârzierea în aprobarea noilor proiecte miniere din SUA.
Cea mai acută lipsă este aceea a litiului, ingredientul-cheie necesar pentru baterii. Prețul bateriilor cu litiu a crescut deja de la 105 dolari la 160 dolari pe kilowatt-oră în comparație cu anul trecut, iar dacă lucrurile nu sunt gestionate cum trebuie, prețurile vor continua să crească.
Avertismentele privind necesitatea unui număr mai mare de baterii cu litiu nu sunt o noutate. Elon Musk a avertizat asupra acestui lucru încă de anul trecut. Ulterior, Musk a glumit pe Twitter, spunând că Tesla ar putea fi nevoită să intre în minerit pentru a răspunde cererilor. Și nu doar Tesla are probleme, notează Forbes.
Volkswagen și-a vândut deja tot inventarul de vehicule electrice în SUA, deoarece nu are suficiente baterii pentru a produce mai multe mașini.
China controlează piața bateriilor cu litiu
În prezent, China controlează piața bateriilor cu litiu, chinezii rafinând 80% din materiile prime din lume. China deține 77% din întreaga capacitate, producând 60% din componentele globale ale bateriilor. Dar toate lockdown-urile din ultima vreme impuse de guvern au fost devastatoare pentru producția globală. Deoarece aceste baterii sunt folosite pentru vehiculele electrice și într-o serie de tehnologii de apărare utilizate de SUA, aceste încetiniri nu amenință doar industria americană, ci și securitatea națională, scrie Forbes.
Producătorul auto Volkswagen și partenerii săi au anunțat că vor investi 10 miliarde de euro în producția de vehicule electrice şi baterii. Producătorul a crescut suma investiției cu 3 miliarde de euro față de suma inițială, scrie Reuters. Gigantul auto a anunțat, de asemenea, și un acord de parteneriat cu cea mai mare companie de energie electrică din Spania, Iberdrola. Spania, cel mai mare producător auto din Europa după Germania, a lansat luna trecută un proces de licitație care include oferirea unor împrumuturi şi granturi de aproximativ 3 miliarde de euro pentru promovarea producției de vehicule electrice.