Cea mai scăzută rată de adoptare a vaccinurilor
Americanii de culoare, cei cu venituri sub 30.000 de dolari și cei cu diplome de liceu sau mai puțin au avut cea mai scăzută rată de adoptare a vaccinurilor, potrivit unui studiu al Universității din Michigan în npj Vaccines.
Respondenții de culoare, hispanici și de sex feminin aveau mai puține șanse să se vaccineze devreme. O cercetare realizată în parteneriat cu Universitatea Georgetown a constatat că persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 65 de ani, absolvenții de studii superioare, independenții și democrații aveau mai multe șanse să adopte vaccinurile timpuriu.
Cei care au adoptat inițial vaccinul târziu aveau mai multe șanse să aibă o diplomă universitară, dar mai puține șanse să fie părinți, cu o întârziere mediană de trei luni și jumătate.
„Rezultatele sugerează că oficialii din domeniul sănătății publice ar trebui să utilizeze influențatori sociali și celebrități în mesajele lor de vaccinare din cauza partizanatului și a neîncrederii în guvern”, a declarat Michael Traugott, profesor emerit U-M de științe politice și studii de comunicare și profesor emerit de cercetare la Centrul de Studii Politice de la Institutul de Cercetare Socială.
Traugott a spus că Pfizer îi folosește uneori pe Martha Stewart și John Legend în reclamele sale.
Cercetătorii au evaluat persoanele care s-au vaccinat
Cu ajutorul unui studiu de tip panel care utilizează un sondaj reprezentativ la nivel național al persoanelor americane intervievate de trei ori, cercetătorii au evaluat persoanele care s-au vaccinat devreme, târziu și nu adoptă. Sondajele online au fost efectuate în iunie, octombrie și februarie 2021-2022.
Siguranța personală și considerentele de sănătate au determinat vaccinarea. Responsabilitățile profesionale și călătoriile au fost mult mai importante pentru adepții tardivi decât pentru adepții timpurii. Cu toate acestea, nevaccinații au fost mai preocupați de neîncrederea în guvern decât cei care au adoptat vaccinurile târziu.
Potrivit studiului, canalele digitale influențează, de asemenea, atitudinea față de vaccinuri. Cei care nu adoptă vaccinurile au fost mai convinși de informațiile anti-vaccin de pe rețelele de socializare decât cei care le-au adoptat timpuriu. Cei care au adoptat târziu vaccinurile au fost expuși la propagandă pro și anti-vaccin, notează MedicalXpress.
Există de mult timp dezbateri cu privire la faptul dacă platformele de social media ar trebui să atenueze dezinformarea COVID-19 pentru a promova adoptarea vaccinurilor, a declarat Josh Pasek, cercetător ISR, profesor asociat de comunicare și media.
„Aceste rezultate indică faptul că rețelele de social media ale indivizilor joacă un rol în modelarea convingerilor de vaccinare și, ulterior, în adoptarea acestora”, precizează Pasek.
Rezultatele subliniază necesitatea unor inițiative de sănătate publică personalizate. Ele subliniază impactul diferențelor demografice și al setărilor de informații online asupra comportamentului de vaccinare.
„Pe măsură ce continuăm să navigăm în pandemia COVID-19, înțelegerea acestor factori este vitală pentru strategiile eficiente de sănătate publică și pentru creșterea acceptării vaccinurilor în toate segmentele populației”, a spus Josh Pasek.