Călătorii vor avea acces, începând de sâmbătă, la orarul de plecare a vehiculelor de la capetele de linie şi la orarul de trecere a vehiculelor prin fiecare staţie, odată cu lansarea variantei de mobil a website-ului Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), a anunţat, vineri, regia.
'Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) anunţă că, începând cu data de 2 aprilie 2016, va lansa varianta de mobil a website-ului RATB, iar publicul călător va avea acces facil la orarul de plecare a vehiculelor de la terminale (capetele de linie) şi la orarul de trecere a vehiculelor prin fiecare staţie, adaptat la condiţiile financiare actuale', precizează RATB.
Orarul va putea fi consultat la adresa https://ratb.ro/v_trasee.php, de pe orice echipament mobil (laptop, tableta sau smartphone) sau de tip PC/desktop cu conexiune la internet. Aici, călătorii trebuie să îşi aleagă mijlocul/ linia de transport şi apoi să acceseze programul de circulaţie.
'Este încă un pas pe care RATB îl face în sprijinul publicului călător, o facilitate oferită celor care depind foarte mult de timpul petrecut în staţie şi în mijloacele de transport în comun. Vor urma şi alte măsuri care vor crea condiţii civilizate de transport şi vor dovedi ataşamentul RATB faţă de clienţii săi', a declarat directorul general al RATB, Radu Paul Orzaţă.
Totodată, la terminale vor fi afişate grafice cu orele de plecare a vehiculelor pe trasee care vor fi respectate cu stricteţe, singura condiţie fiind ca vehiculele să nu fie întârziate sau blocate în trafic.
Pentru eficientizarea transportului public, RATB a propus Primăriei Capitalei măsuri pentru crearea unui sistem de circulaţie care să prevadă facilităţi pentru transportul în comun. Este vorba de implementarea a 28 de propuneri, cu privire la instituirea de benzi proprii de circulaţie pentru troleibuze şi autobuze; punerea în aplicare a 15 propuneri referitoare la amplasarea unor semafoare speciale sau modificarea ciclurilor semaforice prin acordarea unor faze separate pentru tramvaie la efectuarea virajelor stânga/dreapta în intersecţii; extinderea circulaţiei pe străzi organizate cu sensuri unice; realizarea programului de semaforizare a intersecţiilor şi acordarea de timpi separaţi, în cadrul ciclurilor, pentru transportul în comun şi asigurarea unor sisteme de undă verde. AGERPRES