'Transportul (public n.r.) a ajuns într-un punct critic după şapte ani cu Sorin Oprescu la cârma Primăriei Municipiului Bucureşti, atât din punct de vedere tehnic, cât şi financiar. RATB riscă să fie îngropată şi blocată în datorii', a spus Pieptea.
Potrivit acestuia, Sorin Oprescu nu a vrut să încheie un contract de prestare a serviciului de transport public între RATB şi Municipalitate.
'RATB se află în acest moment într-un punct critic generat de lipsa de strategie şi acţiune a primarului Oprescu. Dincolo de problemele vechi, ce sunt deja cunoscute, legate de reducerea parcului mijloacelor de transport, creşterea timpului de aşteptare în staţii, aglomeraţie şi mai nou de lipsa pieselor de schimb, RATB se confruntă cu o problemă importantă, aceea de natură financiară', a menţionat viceprimarul.
El a spus că săptămâna trecută ANAF a pus poprire pe contul RATB pentru 84 de milioane de lei, deoarece decizia CGMB de a acorda gratuităţi şi reduceri pentru anumite categorii de beneficiari nu a fost urmată şi de plata contravalorii acestora, în consecinţă RATB nu a primit aceşti bani şi ca atare nu a avut din ce să plătească TVA-ul aferent
'ANAF a impus sume în cuantum de 272 de milioane de lei pentru perioada septembrie 2007 – martie 2013. Din păcate, acesta este doar începutul. ANAF evaluează şi TVA-ul aferent gratuităţilor şi reducerilor, (…) urmând să impună regiei şi plata acestor sume. Din calculele mele, din 2007 până în prezent, suma totală ce va fi imputată RATB este în jurul a 370 de milioane de lei', a susţinut Cornel Pieptea.
În opinia sa, lipsa contractului de prestare a serviciului public de transport riscă să aducă României şi o procedură de infringement.
'Conform legislaţiei europene, acordarea unui operator, în cazul nostru RATB, a dreptului de a presta un serviciu public de transport fără a încheia un contract de servicii publice este ilegală. În cei şapte ani de mandat, Oprescu nu a încheiat un astfel de contract, iar România riscă să plătească o amendă de milioane de euro în condiţiile în care deja a fost demarată procedura de infringement', a menţionat viceprimarul Capitalei.
Totodată, el a prezentat soluţiile pe care le va propune Consiliului General şi primarului Oprescu. 'În primul rând trebuie eliminată cauza ce a dus la generarea acestor sume imputate de ANAF şi trebuie încheiat contractul de delegare a serviciului public între Municipalitate şi Regie', a atras atenţia viceprimarul.
El a semnalat că este nevoie de implicarea Primăriei Municipiului Bucureşti pentru ca RATB să poată obţine reeşalonarea debitului imputat de ANAF de 272 de milioane de lei.
Pieptea a mai propus un program multianual de investiţii pentru construcţia şi modernizarea de tramvaie, integrarea mijloacelor de transport RATB în sistemul de management al traficului şi instalarea unui sistem automat de numărare a călătorilor. AGERPRES