Anunţul a fost făcut de directorul RATB, Adrian Criţ, într-un cadru festiv, în prezenţa ataşatului comercial al Ambasadei Austriei la Bucureşti, Michael Schwarzinger, a preşedintelui Siemens România, Cristian Secoşan, şi a preşedintelui Astra Vagoane Arad, Valer Blindar.
Directorul general al regiei Adrian Criţ, a precizat luni, într-o conferinţă de presă, că în cadrul acestui parteneriat RATB va participa cu spaţiile de producţie, utilităţi şi forţa de muncă, iar Astra Vagoane Arad, deţinătoarea licenţei Siemens va veni cu investiţia şi cu retehnologizarea liniei de producţie tramvaie din cadrul Uzine de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) a regiei.
‘Siemens ne-a propus să colaborăm şi am acceptat, în condiţiile în care produsul va putea fi vândut în toată Europa. Dorim ca acest parteneriat să fie pe termen lung, acum estimăm zece ani, timp în care ne obligăm să producem tramvaie Imperio care să circule atât în Bucureşti cât şi în alte ţări’, a afirmat Adrian Criţ, precizând că doreşte să transforme URAC într-un spaţiu de producţie modern şi eficient, capabil de a realiza ‘proiecte performante şi competitive’.
Cu această ocazie, şeful RATB a făcut o deplasare împreună cu presa în cadrul uzinei de reparaţii, unde a explicat că în prezent halele de lucru funcţionează în condiţii improprii şi personalul are de suferit din cauza evoluţiei în timp a dotărilor din parcul auto RATB. ‘În ultimii ani, muncitorii noştri nu prea mai au de lucru la reparaţii, pentru că au fost achiziţionate maşini noi’, a spus Criţ.
Preşedintele Siemens România, Cristian Secoşan, şi-a exprimat satisfacţia pentru această asociere, arătând că firma germană va livra o parte din componentele noilor tramvaie, care vor fi de cel mai înalt nivel.
Astra Vagoane Arad are o experienţă în fabricarea de tramvaie de peste 120 de ani şi este gata să finanţeze acest proiect, astfel încât peste circa şase luni să se poată implementa primul prototip de tramvai. ‘Acordul nostru este de a face o fabrică modernă şi a face tramvaie care să concureze cu orice fabrică din lume’, a spus preşedintele societăţii, Valer Blindar.
Potrivit RATB, un tramvai Imperio care se va construi la Bucureşti, ar costa în medie 2 milioane de euro, iar capacitatea de execuţie ar putea fi de 30-40 tramvaie pe an.
Acordul cadru pentru parteneriatul cu Astra Vagoane Arad şi Siemens trebuie să fie aprobat de către consilierii municipali.
Sursa: Agerpres