Ghidul de informatie culturala "B-24-Fun a aparut la inceputul acestei luni, sub egida Bazar Media, intr-un tiraj initial de 63.000 de exemplare. Primul numar a insotit revista Academia Catavencu, unul dintre actionarii publicatiei. Pana acum, investitia a fost de 50.000 de dolari si va ajunge pana la sfarsitul anului la 250.000 de dolari. Produsul se distribuie in principalele cluburi, baruri si institutii culturale din Bucuresti. Astfel, "B-24-Fun a debarcat pe un teritoriu detinut cu auto
Ghidul de informatie culturala „B-24-Fun a aparut la inceputul acestei luni, sub egida Bazar Media, intr-un tiraj initial de 63.000 de exemplare. Primul numar a insotit revista Academia Catavencu, unul dintre actionarii publicatiei. Pana acum, investitia a fost de 50.000 de dolari si va ajunge pana la sfarsitul anului la 250.000 de dolari. Produsul se distribuie in principalele cluburi, baruri si institutii culturale din Bucuresti. Astfel, „B-24-Fun a debarcat pe un teritoriu detinut cu autoritate pana acum de ghidul „sapte seri si a zgaltait puternic pozitia acestui titlu pe piata. Editorii „sapte seri considera ca noul titlu copiaza conceptul revistei lor. Mai mult, ei sustin ca Alex. Sandulescu, fostul redactor-sef al „sapte seri, a facut un gest „imoral, nedrept si incorect, prin plecarea in pozitia de director general la „B 24. Sandulescu este si unul din actionarii noului titlu (20%) alaturi de Academia Catavencu (52%) si Calin Husar (28%). „Conceptul acestui magazin a fost adus pe piata romaneasca de noi, declara Csaba Pankotai, actionar al „sapte seri. Este foarte clar ca principiile au fost luate de la noi din companie, fara nici un pic de imaginatie, fara nici o viziune noua. Ei doar au copiat ce-am facut noi si au lansat titlul pe piata.
De cealalta parte, Sorin Vulpe, director general „Academia Catavencu, spune ca acest concept „nu s-a inventat la Bucuresti si exista in marile metropole. „Asemanarile tin de prezentarea acestui gen de informatii culturale utilitare. Trebuie sa ai programul impartit pe zile, sa ai informatii de la cluburi, baruri si pana la filarmonici. Nu stiu ce mari schimbari se pot face, poate alte logo-uri, ceea ce am si facut, era normal!, spune Sorin Vulpe. El subliniaza ca „B-24 se diferentiaza de „sapte seri: „La nivelul continutului dam mai mult spatiu zonei editoriale cu scurte articole semnate de oameni reprezentativi pentru audienta acestui tip de produs. Ne diferentiaza si corpul de litera mai mare. O alta diferenta este ca am iesit pe hartie de 70 de grame, de calitate mai buna. Comentariile filmelor sunt facute de oamenii nostri, numai dupa ce vad filmul. Asemanarile dintre cele doua titluri tin de specificitatea produsului (ghid utilitar de informatii).
„sapte seri nu exclude un proces. „Mai intai vom incerca sa rezolvam lucrurile pe cale amiabila, declara AndrA?s KovA?cs, general manager „sapte seri. Situatia nu este acceptabila, in conditiile in care noua revista arata aproape la fel cu a noastra. Daca negocierile cu proprietarii lui „B 24 vor esua, ne gandim si la actiuni in instanta, dar acum nu e nimic sigur, spune KovA?cs. La randul sau, Sorin Vulpe afirma: „Noi nu avem nici o problema cu aceasta asemanare. Daca au o problema, sa si-o rezolve ei. Nu vad de ce sa ne schimbam strategia. Inteleg, nu este confortabil, au stat singuri pe piata, au fost lideri o vreme, acum a intrat cineva mai puternic si nu le pica bine.
Publicitatea si distributia sunt punctele cheie, mai ales pentru un astfel de ghid gratuit. AndrA?s KovA?cs deplange faptul ca „B 24 l-a scos din anumite locatii de distributie si ca multe cluburi celebre din Bucuresti distribuie in exclusivitate noua publicatie. „In momentul in care au intrat in locatii, „sapte seri a cerut exclusivitate. Nu noi am inventat lucrul acesta. Alte canale de distributie nu exista. Este o lupta comerciala puternica, iar noi am putut oferi mai mult decat „sapte seri, raspunde Sorin Vulpe. In doua saptamani, „B-24 a realizat parteneriate unice cu peste 50 de cluburi bucurestene.
Dincolo de razboiul comercial exista unul de „resurse umane, generat de plecarea lui Alex. Sandulescu de la „sapte seri. AndrA?s KovA?cs spune ca evolutia lui Sandulescu se datoreaza ajutorului pe care l-a primit la „sapte seri, unde a pornit de la junior si a ajuns redactor-sef. „Nu este in regula ca un fost angajat sa se orienteze impotriva noastra. A fost un plan dinainte stabilit!, spune Csaba Pankotai. „Am venit la „sapte seri cu toate relatiile si experienta din presa, pe care le-am folosit in interesul revistei. Nu „sapte seri m-a creat pe mine, declara Alex. Sandulescu. El explica motivele despartirii: „Am vrut sa facem un produs mai bun, ceea ce la „sapte seri nu se mai putea.
Dincolo de conflictul interuman, viitorul va decide cine si cu cat va ramane pe piata. Ambele titluri au un arsenal puternic: „sapte seri are o experienta de cinci ani si o notorietate solida, „B 24 are in spate un brand, Academia Catavencu, si un vanzator de publicitate consacrat, ArboMedia.