În încercarea de a atrage cât mai mulți clienți, importatorii și dealerii autohtoni de automobile se bat în ediții speciale, pachete de dotări și reduceri de prețuri. În acest context, M Car Trading, importatorul Mitsubishi, a lansat recent pe piață o versiune cosmetizată a modelului Lancer Sport Sedan, denumită Storm, menită să transforme un model cu un design extrem de atractiv într-unul care emană sportivitate prin toți porii.
Culmea este că modelul Lancer era, probabil, ultimul din segmentul C care ar fi avut nevoie de așa ceva. Nu sunt puțini șoferii care, văzând partea frontală a unui Lancer în oglinda retrovizoare, au preferat să îi facă loc, impresionați de agresivitatea designului exterior.
Cosmetică de 4.000 de euro
Ce este de fapt Lancer Storm? Ei bine, deși numele sună pretențios, această nouă versiune aflată în oferta Mitsubishi nu este altceva decât o cosmetizare a variantei Lancer Inform, dotată cu motorul pe benzină de 1,6 litri, creată de importator cu scopul de a încânta ochii privitorilor. Dovada faptului că ideea a fost bună am avut-o de fiecare dată când am parcat mașina: priviri invidioase, întrebări despre preț și laude aduse designerilor.
Toate acestea grație unui pachet sport compus dintr-un spoiler aplicat pe bara față, unor praguri exterioare și unui alt spoiler pentru bara spate. În afară de aceste elemente, în componența echipării Storm mai intră un eleron pe portbagaj, geamuri fumurii în partea din spate a vehiculului (lateral și lunetă) și, punctul cel mai important, jante din aliaj ușor tip „Diamond Cut“ de 19 inci cu pneuri Nokian 225/35/R19. Desigur, toate acestea au și un preț, iar în cazul de față nu unul de neluat în seamă: 4.248 euro. Mai exact, dacă versiunea de bază a lui Lancer 1.6 MIVEC, Inform, costă 14.744 de euro, pentru Storm va trebui să plătiți 18.992 de euro.
Cu ochii pe șosea și mâinile pe volan
Departe de a fi o lozincă a unui instructor auto, ideea de mai sus are un corespondent foarte clar în comportamentul rutier al lui Mitsubishi Lancer. În ciuda unei stabilități peste media clasei, vehiculul te obligă să nu iei niciodată mâinile de pe volan. Asta pentru că sistemul de direcție transmite în volan orice denivelare a asfaltului și, mai mult chiar, pare gata să vireze forțat de obstacolele întâlnite. Probabil, dacă am fi participat la un raliu, apreciam în mod deosebit acest sistem, însă în timp devine obositor să atenuezi tendința volanului de a se roti în funcție de gropile sau dâmburile întâlnite din abundență pe șoselele din România.
Deși la capitolul aspect jantele din aliaj sunt un mare plus, în cazul de față acestea, împreună cu anvelopele late și cu talon mic, transferă o mare parte din vibrații atât în volan, cât și în scaune, penalizând confortul. Cu toate acestea, pentru șoferii care s-au săturat să conducă mașini al căror design este dominat de linii curbe și care seamănă tot mai mult unele cu altele, Mitsubishi Lancer Storm poate fi o adevărată revelație. Desigur, ar mai fi de adăugat că doritorii de sportivitate trebuie să se uite mai degrabă spre motorizările de 1,8 litri, atât benzină cât și diesel, care oferă puteri cuprinse între 140 CP și 150 CP, pentru că propulsorul de 1,6 litri și 117 CP pare destinat cu precădere celor atenți la consum și la emisiile de noxe.
Cert este că Lancer Storm este una dintre cele mai interesante mașini din segmentul compactelor în trei volume din punctul de vedere al designului, iar știința japonezilor în privința motoarelor a făcut ca până și propulsorul de 1.6 litri să sune extrem de bine atunci când este forțat să arate ce poate.