Există încă un „decalaj mare” între ceea ce negociatorii din China sunt dispuși să ofere și ceea ce comisia ar fi dispusă să accepte, a declarat o sursă din industrie. O astfel de situație „nu ar fi imposibil” de structurat, dar nici nu este văzută ca probabilă, a adăugat sursa citată, potrivit Yahoo.news.
„Un război comercial în toată regula pare din ce în ce mai probabil, dacă nimic nu se schimbă”, a declarat Jens Eskelund, președintele Camerei de Comerț a Uniunii Europene din China, într-un interviu acordat la Bruxelles.
O soluție „ar trebui să asigure același efect ca și tarifele”, fiind în același timp „monitorizată și aplicabilă”, conformă cu regulile comerciale globale, a declarat și șeful comercial al UE, Valdis Dombrovskis.
Va exista un singur câștigător în războiul comercial China-Europa
Citând statistici care arată că ponderea Chinei în comerțul cu transport maritim de containere va crește. de la 32% anul trecut, la 36% anul viitor, Eskelund a spus că aceasta devine o dinamică în care va exista un singur câștigător.
„Dacă China câștigă în Europa, înseamnă că cineva din Europa pierde”, a spus Eskelund. „Este nevoie ca și China și Europa să se asigure că valoarea prin globalizare este distribuită într-un mod mai echitabil”, a mai spus el.
Cifrele din punct de vedere valoric au fost afectate de deflația pe termen lung din economia chineză, a mai spus Eskelund.
Datele guvernului chinez arată că prețurile de producător – costul mărfurilor la poarta fabricii – au scăzut timp de 23 de luni consecutive, lăsând companiilor mai puține opțiuni decât să-și expedieze mărfurile în străinătate.
Acest lucru a condus la o creștere a importurilor de bunuri de înaltă tehnologie în Europa, continentul fiind relativ deschis produselor chinezești în conformitate cu standardele occidentale.
„Nu se plâng doar europenii, auzim și de la companiile chineze o estimare destul de similară a situației”, a spus el. În acest sens, a amintit excesul de producție din unele sectoare, care variază de la EV, baterii și panouri solare până la turbine eoliene, oțel și chip-uri.
Marea problemă este deflația
„În centrul acestor probleme pe care le vedem acum este deflația. Înțeleg că guvernului chinez nu-i place prea mult termenul „supracapacitate”. Așa că haideți să vorbim despre deflație, pentru că este o povară”, a subliniat el.
Eforturile guvernamentale de a stimula consumul pe cea mai mare piață de consum din lume au fost până acum dezamăgitoare.
În Europa, dinamica este urmărită îndeaproape, deoarece consumul slab din China a fost pus pe seama creșterii importurilor care alimentează disputa.
Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a promis că va opri fluxul de astfel de bunuri în timpul celui de-al doilea mandat.
Mașini vs coniac
Măsura anti-subvenție asupra vehiculelor electrice chinezești se află în centrul acestui impuls. Până la 31 octombrie vor fi impuse taxe suplimentare de până la 35,3%, în timp ce Beijingul a decis să impună taxe de până la 39% la importurile de coniac din UE.
Punerea în aplicare, de către Beijing, a amenințărilor fiscale nu este o surpriză în sine, dar calendarul este cel care a luat prin surprindere industria coniacului din Europa.
În timp ce analiștii se feresc de termenul „război comercial”, o escaladare suplimentară ar împinge disputa aproape de o astfel de confruntare.
Beijingul investighează în prezent practicile de dumping în rândul producătorilor de lactate și carne de porc din UE și ia în considerare o majorare a tarifelor pentru „vehiculele cu motoare mari, importate, alimentate pe benzină”, a declarat ministerul Comerțului.
Oferte respinse
Discuțiile tehnice pentru a ajunge la un acord privind vehiculele electrice sunt în desfășurare. Comisia Europeană a respins deja mai multe oferte chineze de a stabili un preț minim pentru importurile acestora.
O astfel de ofertă, dezvăluită pentru prima dată de Reuters, pentru un preț minim de 30.000 EUR (33.000 USD) a fost respinsă rapid de comisie.
Există încă un „decalaj mare” între ceea ce negociatorii chinezi sunt dispuși să ofere și ceea ce comisia ar fi dispusă să accepte, a spus o sursă din industrie. O astfel de înțelegere „nu ar fi imposibil” de structurat, dar nici nu este văzută ca probabilă.