Traficul magazinelor online a scăzut între 15% şi 25%, în intervalul 24 februarie – 7 martie, faţă de o perioadă normală, semn că românii sunt mult mai rezervaţi în achiziţii şi că au renunţat la cumpărăturile de impuls, reiese dintr-o analiză realizată de o agenţie de marketing digital.
Trendul de scădere a fost clar pe toate nișele
Conform datelor centralizate de Gun Media, declanşarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nişele, iar procentele diferă pe diferite segmente, fluctuează şi în funcţie de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.
„La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfăşurare. Am menţinut campaniile, dar mult mai rezervaţi în mesaje, atenţi la reacţia comunităţii şi cu ochii aţintiţi pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate”, a explicat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.
Analiza de specialitate arată, totodată, că, în perioadă de referinţă, au fost înregistrate creşteri ale interacţiunii şi fluxului de subiecte din social media pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puţin, iar achiziţiile online au scăzut cu până la 15% faţă de o perioadă normală. Totodată, atât rata de conversie, cât şi veniturile au scăzut.
Premise optimiste pentru piața online din România
„Scăderea achiziţiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piaţa reacţionează la orice fel de evenimente externe şi că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promiţător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenţie de performance în marketingul online.
Vedeam o creştere medie a numărului de achiziţii de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând şi până la 55% creştere a tranzacţiilor online. Această evoluţie a depins de nişă, de maturitatea brandului, de consecvenţa în comunicare şi bugetele investite”, susţine specialistul în eCommerce.
Totuşi, premisele sunt optimiste şi arată o creştere, pe ansamblu, a pieţei de comerţ electronic din România, în acest an.
„La final de martie putem vedea o creştere medie a achiziţiilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piaţa de e-commerce va continua creşterea în 2022”, a menţionat Trandafir.